Brytyjski Departament Transportu poinformował o rezygnacji z planów elektryfikacji kilku fragmentów magistralnych linii kolejowych i wprowadzeniu do ich obsługi pociągów hybrydowych. Dzięki temu Brytyjczycy zaoszczędzą setki milionów funtów.
Brytyjskie ministerstwo zrezygnowało z elektryfikacji fragmentów linii Midland Main Line łączącej Kettering, Nottingham i Sheffield, linii Great Western Main Line (GWML) łączącej Cardiff z Swansea i linii Windermere – Oxenholme. Elektryfikacja była planowana od 2012 r. jednak obecnie brytyjskie ministerstwo woli wprowadzić na te odcinki pociągi hybrydowe dzięki czemu zaoszczędzi na budowie kosztownej sieci trakcyjnej.
Brytyjski rząd planował pierwotnie zelektryfikować całą linię Londyn – Cardiff. Jednakże koszt elektryfikacji linii Great Western Main Line, który pierwotnie szacowano na 800 mln funtów wzrósł do do 2,8 mld funtów, a prace bardzo się opóźniły. W efekcie zrezygnowano z planu elektryfikacji kilku odcinków i postanowiono, że linię będą obsługiwały pociągi hybrydowe.
Do obsługi linii wprowadzone będą hybrydowe jednostki klasy 769, które są przerobioną wersją elektrycznych zespołów trakcyjnych klasy 319, wyprodukowanych przez BREL w latach 80-tych. W pociągach, które mają wejść do eksploatacji w 2018 r. zamontowane będą silniki diesla i alternatory produkcji ABB. Ponad to zakupione będą nowe pociągi hybrydowe przeznaczone do obsługi franczyzy East Midlands obejmującej linię Midland Main Line. Obecnie brytyjskie ministerstwo prowadzi przetarg mający wyłonić operatora tej franczyzy.