Transport miejski Stadler Polska kończy budowę pierwszego tramwaju dla Ostrawy

Stadler Polska kończy budowę pierwszego tramwaju dla Ostrawy

23 marca 2018 | Źródło: Stadler Polska
PODZIEL SIĘ

W siedleckim zakładzie Stadler Polska kończy się budowa pierwszego tramwaju dla czeskiego przewoźnika Dopravni podnik Ostrava. W połowie kwietnia pojazd zostanie przetransportowany do Czech, gdzie rozpocznie testy statyczne i dynamiczne wymagane do uzyskania homologacji. Produkcja tramwajów dla Ostrawy przebiega zgodnie z planem. Wszystkie pojazdy zostaną przekazane zamawiającemu do czerwca 2019 roku, a pierwsze wyjadą na tory z pasażerami już w sierpniu 2018.

Fot. Stadler

W grudniu 2016 roku Stadler podpisał z Dopravni podnik Ostrava a.s. (DPO) kontrakt na dostawę 30 (plus 10 pojazdów w opcji) tramwajów. Tramwaj dla Ostrawy powstał na bazie sprawdzonego i przetestowanego modelu Tango. Pojazdy tego typu są eksploatowane np. w Genewie czy Bazylei.

Budowa i uruchomienie tramwajów odbywa się w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach. Jest to pierwsze zamówienie na pojazdy tramwajowe realizowane w siedleckiej fabryce. W ciągu ponad 10 lat działalności siedlecki zakład wyprodukował niemal 400 pojazdów szynowych, które są eksploatowane na torach w Polsce, Czechach, Niemczech, Holandii, Norwegii, Węgier i w innych krajach. Pojazdy z Siedlec charakteryzują się wysoką niezawodnością, która gwarantuje przewoźnikom prowadzenie efektywnej działalności przewozowej.

„Jestem dumny, że możemy wyprodukować w naszym zakładzie w Siedlcach nowoczesne tramwaje dla Ostrawy. Są to pojazdy najwyższej jakości i niezawodności. Jestem przekonany, że przypadną do gustu pasażerom komunikacji miejskiej w Ostrawie”  – powiedział Tomasz Prejs, dyrektor zarządzający Stadler Polska.

Tango NF2 nazwany przez mieszkańców Ostrawy nOVA to nowoczesny pojazd zapewniający wysoki komfort jazdy i niskie koszty eksploatacji. Posiada modułową budowę, ergonomiczną kabinę motorniczego i jest w pełni klimatyzowany. Obrotowe wózki jezdne z elastyczną ramą  zapewniają spokojny bieg pojazdu. Charakteryzuje się także niskim poziomem hałasu nawet przy dużych prędkościach. Tramwaj jest w pełni niskopodłogowy i dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Jego konstrukcja spełnia wszystkie istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa standardy UE. Dodatkowo czoło tramwaju jest ukształtowane optymalnie pod kątem zapewnienia bezpieczeństwa pieszych.

Dwuczłonowe tramwaje nOVA mają długość 24,9 m, szerokość 2,5 m i wysokość 3,6 m. Mieszczą do 188 pasażerów, w tym 61 na miejscach siedzących. Pojazdy są w całości niskopodłogowe i mają czworo szerokich, dwuskrzydłowych drzwi, umożliwiających szybkie wsiadanie i wysiadanie, a także rampę dla wózków inwalidzkich. Rozwijają maksymalną prędkość do 80 km/h.