Pierwszy minister Walii Carwyn Jones określił "przełomowy moment" w przyszłym rozwoju swojego kraju, ponieważ ujawnił on plany, jak 5 miliardów funtów zostanie wydane na przekształcenie kolei.
Ogłoszenie kończy się po 10-dniowym okresie zawieszenia i oficjalnym przyznaniu 15-letniej umowy na obsługę i rozwój kolejnej franczyzy kolei walijskiej: Wales and Borders, a także proponowanej stacji metra South Wales, do Keolis Amey. Spółka joint venture będzie współpracować z organizacją non-profit Transport for Wales (TfW) - obsługującą wszystkie usługi pod jej marką - i przejmie serię od operatora zasiedziałego Arriva Trains Wales: 14 października 2018 r.
Rząd walijski powiedział, że pasażerowie zobaczą, że częstotliwość i jakość usług w Walii i Granicach poprawiła się w trakcie następnej serii. Plany obejmują wydawanie 800 milionów funtów na tabor, który zwiększy pojemność o 65 procent, ponieważ każdy pociąg zostanie zastąpiony przez 2023. Do 2023 roku 95% podróży będzie odbywać się w zupełnie nowych pociągach - z czego 50% zostanie zorganizowanych w Walii - podał rząd.