Stadler wraz ze szwajcarskim operatorem Südostbahn (SOB) zaprezentowali nowy niskopodłogowy EZT FLIRT Traverso przeznaczony do eksploatacji na linii VorAlpen Express. Prezentacja odbyła się w mieście Erlen.
W czerwcu 2016 r., firma SOB podpisała umowę ze Stadlerem na zaprojektowanie i zbudowanie sześciu składów ośmioczłonowych i pięciu czteroczłonowych, które zastąpią tabor obecnie eksploatowany na trasie St Gallen - Lucerna (pocągi VorAlpen Express). Maksymalna prędkość pojazdów wynosi 160 km/h.
Każdy skład ośmioczłonowy może pomieścić 359 pasażerów, w tym 68 w klasie pierwszej, podczas gdy zestaw czteroczłonowy posiada 197 miejsc, z których 22 to fotele w pierwszej klasie. Przy każdym siedzeniu znadują się gniazdka elektryczne.
Pociągi mają panoramiczne okna, miejsca do przechowywania nart i rowerów, sekcję dla rodzin i dwa pomieszczenia gastronomiczne. Traverso ma system informacyjny zawierający od czterech do siedmiu ekranów. Pociąg zaprojektowany jest zgodnie z najnowszymi przepisami europejskimi dotyczącymi równego dostępu do pojazdów dla osób niepełnosprawnych.
Nowe składy Stadlera zastąpią poprzednie generacje FLIRT-ów w VorAlpen Express w rozkładzie 2019/2020.