Wagony Świdnica zainwestowały w pchacze Nu-Star

Wagony Świdnica zainwestowały w pchacze Nu-Star

21 listopada 2018 | Źródło: Nu-Star
PODZIEL SIĘ

Cztery urządzenia Super Power Pusher wsparły transport 35-tonowych wagonów w procesie produkcyjnym w spółce Wagony Świdnica. Przesłankami do zakupu elektrycznych pchaczy od brytyjskiej firmy Nu-Star były: poprawa bezpieczeństwa, zwiększenie opłacalności oraz wydajności pracy.

Wagony Świdnica zainwestowały w pchacze Nu-Star
Fot. Nu-Star

Zakład w Świdnicy wykorzystuje system wózków szynowych do przemieszczania wagonów kolejowych przez linię produkcyjną. Skomplikowana operacja polegała na ręcznym przemieszczaniu ciężkich wagonów przez kilku pracowników, co wiązało się z ryzykiem dla zdrowia i bezpieczeństwa załogi.

Bartosz Sowiński, polski dystrybutor Nu-Star wyjaśnia, że elektryczne holowniki są wykorzystywane w wielu branżach na całym świecie na liniach produkcyjnych, jako opłacalne i bezpieczne rozwiązanie do przemieszczania ładunków przemysłowych. – Wyzwaniem w zakładzie Wagonów Świdnica był zakrzywiony tor, który prowadzi wagony z lakierni na kolejny etap montażu. To była bardzo trudna część linii produkcyjnej do przemieszczania wagonów, z udziałem wielu pracowników i sprzętu. Jednak zwiększony opór toczenia na łukach nie stanowił problemu dla elektrycznego pchacza Super Power Pusher – mówi Sowiński.

Super Power Pusher wytwarza do 9000N siły pchania i jest w stanie poradzić sobie z obciążeniami o wysokim oporze toczenia. W Wagony Świdnica wysoka podkładka do pchania z regulowaną wysokością okazała się właściwym rozwiązaniem do bezpiecznego przemieszczania wagonów przez pomieszczenia fabryki.

– Dzięki urządzeniom Nu-Star przekształciliśmy operacje fabryczne, poprawiając bezpieczeństwo w miejscu pracy i zwiększając wydajność, ponieważ nie musimy już odciągać pracowników od ich podstawowej pracy w celu przepychania wagonów. Ta operacja jest teraz obsługiwana przez jednego pracownika i elektryczny holownik – opowiada Daniel Taradaj, kierownik ds. utrzymania ruchu w spółce Wagony Świdnica.

Historia produkcji taboru w spółce Wagony Świdnica, należącej obecnie do grupy Greenbrier Europe sięga lat dwudziestych ubiegłego wieku.

Nu-Star MHL jest brytyjskim producentem (OEM) obsługiwanych przez operatora pieszego, zasilanych bateriami holowników elektrycznych i pojazdów elektrycznych, służących do przemieszczania, popychania i ciągnięcia ładunków przemysłowych.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Pociągi Flirt w barwach ŁKA przejechały 10 milionów km Pociągi Flirt w barwach ŁKA przejechały 10 milionów km
Następny artykuł Kwartalny rekord w Porcie Gdańsk Kwartalny rekord w Porcie Gdańsk