Pociągi Flirt w barwach ŁKA przejechały 10 milionów km

Pociągi Flirt w barwach ŁKA przejechały 10 milionów km

21 listopada 2018 | Źródło: Stadler
PODZIEL SIĘ

10 milionów przejechanych kilometrów, 162 tysiące zrealizowanych przejazdów, 12,5 miliona przewiezionych pasażerów i niezawodność na poziomie niemal 100% - to bilans dotychczasowego kursowania pociągów Flirt Stadlera należących do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Fot. Stadler

Pierwsze nowoczesne, elektryczne zespoły trakcyjne typu Flirt w wersji regionalnej wyprodukowane przez Stadler Polska dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wyruszyły na trasy w województwie łódzkim w połowie 2014 roku. Pojazdy szybko zdobyły sympatię pasażerów. Od momentu wdrożenia do eksploatacji pokonały 10 milionów km, realizując 162 tysiące połączeń, z których skorzystało 12,5 miliona podróżnych. Firma Stadler, która prowadzi usługę utrzymania floty ŁKA w zapleczu technicznym na łódzkim Widzewie, wykonała w tym okresie 1000 przeglądów planowej obsługi technicznej.

Pociągi Flirt znane są ze swojej wysokiej niezawodności. W październiku 2018 wskaźnik ten wyniósł dla pojazdów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej 99,8%. Stadler od lat działa w oparciu o filozofię, która zakłada utrzymanie najwyższej jakości, niezawodności oraz bezpieczeństwa oferowanego taboru. Niebagatelne znaczenie ma duże doświadczenie producenta w prowadzeniu utrzymania flot pojazdów dla swoich klientów. W Polsce producent serwisuje pociągi wyprodukowane w siedleckim zakładzie Stadler Polska dla ŁKA i PKP Intercity, a także Kolei Mazowieckich i Kolei Śląskich. Globalnie Stadler prowadzi usługę utrzymania taboru dla flot w 16 krajach, składających się z ponad 680 pojazdów, które każdego roku pokonują łącznie ponad 120 mln km. Fakt prowadzenia przez producenta serwisu wyprodukowanych pojazdów, w dużej mierze wpływa na ich wysoką niezawodność.

-  W trakcie ponad czterech lat eksploatacji pociągi FLIRT potwierdziły swoją niezawodność. To zasługa wysokiej jakości technologicznej pojazdów oraz sprawnego serwisu. ŁKA, jako jeden z nielicznych przewoźników w Polsce, w przetargu uwzględniła nie tylko cenę zakupu taboru, ale także jego 15-letnie utrzymanie. Stadler ze swoich zadań wywiązuje się bardzo dobrze. Dzięki temu tabor wykorzystywany jest maksymalnie do obsługi połączeń, a nasi pasażerowie polubili FLIRT’y na co wskazują stale rosnące statystyki przewiezionych osób - powiedział Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.