Stadler i Ferrovie Nord Milano ( FNM ) prezentują makietę pojazdu FLIRT dla Lombardii

Stadler i Ferrovie Nord Milano ( FNM ) prezentują makietę pojazdu FLIRT dla Lombardii

01 października 2019 | Źródło: Stadler
PODZIEL SIĘ

Stadler wraz z FNM przedstawił dziś makietę nowego pojazdu FLIRT z napędem spalinowo - elektrycznym przeznaczonego dla Lombardii. W listopadzie 2018 r. obie firmy podpisały umowę ramową na maksymalnie 50 jednostek. Jednocześnie złożono wstępne zamówienie na 30 pojazdów. Dziesięć miesięcy po podpisaniu umowy Stadler i FNM zaprezentowali dziś makietę na EXPO Ferroviaria 2019 w Mediolanie. Odwiedzający targi mogą po raz pierwszy obejrzeć model demonstracyjny.

Fot. Stadler

Wraz z włoską firmą transportową TNM firma Stadler zaprezentowała dziś na Międzynarodowych Targach Branży Kolejowej EXPO Ferroviaria 2019 w Mediolanie makietę nowego spalinowo- elektrycznego pojazdu FLIRT. Makieta ta to model demonstracyjny projektu w oryginalnym rozmiarze. Dzięki temu goście targów mogą po raz pierwszy obejrzeć model pociągu naturalnej wielkości. W listopadzie 2018 roku Stadler i FNM podpisali umowę ramową na 50 jednostek. W tym samym czasie FERROVIENORD uruchomił pierwsze zlecenie na 30 pojazdów FLIRT, które są przeznaczone dla regionalnych przewozów kolejowych w Lombardii. Zgodnie z umową dostawa pierwszych pojazdów planowana jest na koniec 2021 r. Zlecenie to oparte jest na programie zamówień na nowe pociągi, zatwierdzonym i sfinansowanym za 1,6 mld euro przez Region Lombardi.

Pociąg jest napędzany przez zespół napędowy zawierający cztery niskoemisyjne silniki diesla najnowszej generacji (etap V z katalizatorem SCR) i dwa zestawy akumulatorów. Dzięki akumulatorom i trakcji spalinowo - elektrycznej nowy pociąg może wjechać na stacje w obszarach podmiejskich o obniżonej emisji. Oprócz emisji  można również zmniejszyć hałas na stacjach.

Oczekuje się, że zużycie paliwa będzie o 30 procent niższe niż w przypadku obecnej floty, co odpowiada szacunkowej oszczędności wynoszącej 3 miliony euro rocznie. Emisje CO2 zostaną również zmniejszone o 12 400 ton rocznie. Jest to odpowiednik 8600 samochodów na drogach. Ponadto położenie silników w środku pociągu zapewnia wysoki komfort pasażerów, ponieważ hałas i wibracje nie są przenoszone na pojazd.

Pociągi trzy-członowe mają długość 66,8 metra i oferują miejsce dla 328 pasażerów, z miejscami dla 168 z nich. Maksymalna prędkość wynosi 140 kilometrów na godzinę. Oprócz toalet, oświetlenia LED i Wi-Fi, pojazdy są wyposażone w gniazda zasilania 220 V, złącza USB i system informacji pasażerskiej.

System informuje pasażerów o otwarciu i zamknięciu drzwi. Dostępność dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej ułatwiają przesuwne stopnie, które kompensują odległość między drzwiami a platformą. W pociągach są też miejsca na rowery i bagaż.

Maurizio Oberti, dyrektor ds. Sprzedaży i marketingu w regionie Włochy w Stadler, podkreślił - Jesteśmy dumni, że możemy wspierać FNM w ciągłym rozwoju i modernizacji floty za pomocą innowacyjnych pojazdów. Prezentacja makiety podkreśla naszą produktywną  współpracę z FNM. Cieszymy się, że przyszli pasażerowie mogą teraz po raz pierwszy zobaczyć pociąg jako model demonstracyjny.

Kontynuujemy działania mające na celu odnowienie floty pociągów - powiedział prezes FNM Andrea Gibelli - jest to możliwe dzięki finansowaniu i zaleceniom Regionu Lombardia. Nadal dążymy do zapewnienia najlepszej obsługi ponad 800 000 osób, które codziennie korzystają z regionalnych usług kolejowych.