Alstom dostarczy 31 pociągów regionalnych do Lombardii

Alstom dostarczy 31 pociągów regionalnych do Lombardii

03 grudnia 2019 | Źródło: Alstom
PODZIEL SIĘ

Alstom podpisał kontrakt o łącznej wartości 194 mln euro z włoskim operatorem FERROVIENORD na dostawę pierwszej partii z 31 pociągów regionalnych do regionu Lombardia. Jest to pierwsze zamówienie w ramach umowy ramowej podpisanej tego samego dnia z FNM S.p.A. Pociągi będą dostarczane sukcesywnie począwszy od 2022 r.

Fot. Alstom

Umowa przewiduje możliwość zakupu dodatkowych 30 pociągów (maksymalnie 61) w ciągu 8 lat, a także możliwość świadczenia usług utrzymania zapobiegawczego i naprawczego. Alstom podpisał kontrakt jako zwycięzca przetargu ogłoszonego przez FNM w 2017 r., w ramach realizacji planu zakupu 176 nowych pociągów przez region Lombardia, który przeznaczył na ten cel 1,6 mld euro.

Wraz z FNM z radością wyruszamy w tę nową podróż w kierunku coraz bardziej nowoczesnego i zrównoważonego transportu lokalnego. W ciągu ostatnich dziesięciu lat Alstom dostarczył do Lombardii 44 pociągi regionalne. Nasze pociągi przewożą już tysiące pasażerów w tym regionie każdego dnia. Nowa generacja Coradia Stream jest najlepszą odpowiedzią na coraz większe wymagania zarówno podróżujących po regionie pasażerów, jak i operatora - powiedział Michele Viale, Dyrektor Zarządzający Alstomu we Włoszech i Szwajcarii.

Zamówiony przez FERROVIENORD model nazwany przez klienta «Donizetti» jest częścią rodziny Coradia Stream – najnowszych jednopokładowych pociągów elektrycznych zaprojektowanych i wyprodukowanych przez Alstom z myślą o transporcie regionalnym. Są one wyposażone w cztery silniki trakcyjne i osiągają maksymalną prędkość 160 km/h. To czwarta generacja modelu, który obsługuje już pasażerów w dziesięciu regionach Włoch, spełniająca techniczne specyfikacje interoperacyjności (TSI).

Przestronne wagony są wyposażone w szerokie fotele dostosowane do średniej długości podróży, charakterystycznych dla przewozów regionalnych i interregionalnych, natomiast pojedyncze miejsca siedzące i łatwo dostępne korytarze są idealnym rozwiązaniem dla krótszych podróży, typowych dla ruchu podmiejskiego. Fotele pasażerskie są wyposażone w gniazdka elektryczne do ładowania komputerów, tabletów i telefonów komórkowych. Dzięki dużym oknom zapewniającym większą ilość światła dziennego zoptymalizowano oświetlenie wagonów, z kolei szerokie korytarze ułatwiają ruch pasażerów i odpowiadają potrzebom osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Minimalne poziomy hałasu i drgań zapewniają cichą i komfortową podróż. Temperatura w wagonach jest dostosowywana za pomocą systemu klimatyzacji o wyższej mocy. Pociągi te są również wyposażone w system informatyczny zintegrowany z infrastrukturą naziemną oferujący informacje audiowizualne i usługi rozrywkowe za pośrednictwem 32-calowych ekranów LCD widocznych ze wszystkich miejsc w wagonie, a także możliwość podłączenia sieci Wi-Fi. Nad bezpieczeństwem pasażerów czuwa system nadzoru kamer cyfrowych i monitorów.

Nowe pociągi spełniają kryteria zrównoważenia środowiskowego i w 96% nadają się do recyklingu. Zużywają o 30% mniej energii niż ich poprzednie wersje. W procesie ich produkcji nie stosuje się rozpuszczalników ani innych toksycznych substancji chemicznych. Chłodzenie i ogrzewanie są dostosowywane do liczby pasażerów, a zamykanie drzwi jest zaprogramowane w taki sposób, aby zapobiegać rozproszeniu ciepła. W razie potrzeby można aktywować tryb ekologiczny. Oświetlenie LED jest regulowane automatycznie, w zależności od ilości światła na zewnątrz pociągu.

Pociągi Coradia Stream są produkowane przez Alstom we Włoszech. Za opracowanie projektu, większość czynności produkcyjnych i certyfikację odpowiada zakład Alstomu w Savigliano (CN). Projektowanie i produkcja systemów trakcji oraz innych komponentów odbywa się w zakładzie w Sesto San Giovanni (MI), a pokładowe systemy sterowania powstają w zakładzie w Bolonii.

 

FERROVIENORD, spółka w pełni kontrolowana przez FNM, obsługuje sieć kolejową liczącą 331 km i obejmującą 124 stacje kolejowe w Lombardii. Odpowiada ona także za zarządzanie siecią i jej utrzymanie, zapewnia jej rozwój i wdraża nowe projekty.

FNM Group jest wiodącym operatorem zintegrowanego transportu i mobilności w Lombardii. Jest najważniejszym niepaństwowym inwestorem w tym sektorze we Włoszech. FNM S.p.A. jest spółką akcyjną notowaną na giełdzie od 1926 r. Akcjonariuszem większościowym, posiadającym 57,57% pakietu udziałów, jest region Lombardia.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Pierwszy duży przetarg kolejowy CPK rozstrzygnięty.Po nowym roku ruszają inwentaryzacje przyrodnicze Pierwszy duży przetarg kolejowy CPK rozstrzygnięty.Po nowym roku ruszają inwentaryzacje przyrodnicze
Następny artykuł Znamy firmy zainteresowane  budową  pierwszego z trzech odcinków A2 pomiędzy Mińskiem a Siedlcami Znamy firmy zainteresowane budową pierwszego z trzech odcinków A2 pomiędzy Mińskiem a Siedlcami