Badania jakości usług świadczonych przez Koleje Wiellkopolskie

Badania jakości usług świadczonych przez Koleje Wiellkopolskie

08 lutego 2020 | Źródło: Koleje Wielkopolskie
PODZIEL SIĘ

W dniach od 4 do 10 listopada ubiegłego roku już po raz 10 w ciągu ostatnich 5 lat, w pociągach uruchamianych przez Koleje Wielkopolskie przeprowadzone zostało wśród pasażerów badanie jakości świadczonych usług. Głównym celem badania było poznanie opinii i oczekiwań podróżnych co w konskwencji ma prowadzić do możliwie jak najlepszego dostosowanie oferty Spółki do potrzeb klientów kolei.

Fot. Koleje Wielkopolskie

Wśród zagadnień poruszanych w badaniu znalazły się pytania dotyczące m. in. rozkładu jazdy, poszczególnych elementów podróży, czy też sposobu dotarcia na stację kolejową. W ostatnim badaniu Kolejom Wielkopolskim udało się zebrać ponad 3500 opinii.

Wyniki badań jakości:

Wśród elementów najwyżej ocenionych przez podróżnych Kolei Wielkopolskich znalazły się m. in. bezpieczeństwo, łatwość zakupu biletu, czystość w pociągu oraz uprzejmość obsługi:

Źródło: Koleje Wielkopolskie

Pozostałe elementy ocenione zostały następująco:

– czas przejazdu pozytywnie ocenia 91% podróżnych (+2% w stosunku do ostatniego badania):

Źródło: Koleje Wielkopolskie

– jakość przekazywanych informacji pozytywnie oceniona jest przez 82% badanych (+2% w stosunku do ostatniego badania):

Źródło: Koleje Wielkopolskie

- częstotliwość połączeń jest parametrem rozkładu jazdy mającym największe znaczenie dla podróżnych

Źródło: Koleje Wielkopolskie

- ciągle jednak największa grupa podróżnych kupuje bilety w kasach na dworcach i u kierownika pociągu

Źródło: Koleje Wielkopolskie

Wśród elementów podróży, które wymagają najwięcej działań, znalazło się dostosowanie rozkładu jazdy do oczekiwań podróżnych – 11% negatywnych ocen. Powyższe jest spowodowane m. in. częstymi zmianami rozkładu jazdy co w znacznej mierze spowodowane jest pracami modernizacyjnymi na sieci kolejowej prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury – PKP PLK S.A.  Zaznaczyć jednak należy w tym przypadku spadek negatywnych opinii o 2%. W dalszym ciągu jednym z najsłabiej ocenianych elementów jest otoczenie podczas podróży (dworzec, perony oraz infrastruktura wokół dworca) i wynosi obecnie 10%.