W okresie styczeń - luty 2020 r. łączny wolumen przewozów kontenerowych na kolejach białoruskich wyniósł około 111 tys. kontenerów w TEU, czyli o 13% więcej niż w tym samym okresie w 2019 r. Eksport produktów przedsiębiorstw białoruskich w kontenerach na zagraniczne rynki zbytu wzrósł o 35%.
Czynnik prędkości, a także bezpieczeństwo i niezawodność tranzytu kolejowego przez Białoruś są kluczowymi elementami konkurencyjności białoruskich usług kolejowych w dziedzinie transportu kontenerów, które pozwalają otwierać obiecujące relacje, przyciągać nowych klientów i zwiększać natężenie ruchu. Jednym z ważnych projektów Kolei Białoruskich jest transport kontenerowy w ramach projektów ŻUBR, Viking, Białoruś-Rumunia i Pociągi Kontenerowe, które charakteryzują się dużą prędkością trasy, konkurencyjnymi stawkami taryfowymi oraz skoordynowaną technologią przekraczania i przeładunku towarów na granicy.
Kolejnym strategicznym kierunkiem dla kolei jest rozwój ruchu kontenerowego w relacji Chiny-Europa-Chiny. Każdego dnia przez Białoruś przejeżdża 12–14 pociągów kontenerowych. Pociągi jadą z 60 miast Chin w kierunku 50 miast z 15 krajów europejskich.
Dla zwiększeniać atrakcyjności transportu kontenerowego, kolej białoruska rozwija swoją infrastrukturę i zwiększa zdolności przerobowe stacji na przejściach polsko-białoruskich. Ładunki w kontenerach mogą być odprawiane na 3 przejściach granicznych: Brześć - Terespol, Bruzgi - Kuźnica Białystok i Svisloch - Siemioniwka.
W sierpniu 2019 r. zakończono modernizację stacji Brześć Północ. Nowa infrastruktura kompleksu terminali umożliwia przeładunek około 1 miliona kontenerów w TEU rocznie, zapewniając usługi magazynowania, konsolidację kontenerów i terminowe odprawy na terminalach. Stworzono korzystne warunki dla przedsiębiorstw białoruskich, wszystko w w celu zwiększenia zapotrzebowania na porzewóz produktów zorientowanych na eksport do Chin.
Przedsiębiorstwo Państwowe „BELINTERTRANS - Centrum Transportu i Logistyki” (BTLC) Kolei Białoruskich zapewnia pełen zakres usług transportowych i logistycznych od magazynu producenta do odbiorcy w ChRL, w tym usługi „pierwszej i ostatniej mili”, łączące kontenery chłodnicze z zewnętrznym źródłem zasilania, konsolidację i przeładunek towarów transportowanych w kontenerach itp.