Pociąg Chińskich Kolei przewożący samochody po raz pierwszy przekroczył granicę bez przeładunku

Pociąg Chińskich Kolei przewożący samochody po raz pierwszy przekroczył granicę bez przeładunku

25 kwietnia 2020 | Źródło: Koleje Chińskie
PODZIEL SIĘ

13 kwietnia, po wymianie zestawu kołowego, pociąg przeznaczony do transportu samochodów  przewożący 250 aut przejechał przez stację graniczną  Erenhot Port w Mongolii i udał się do stacji Ułan Bator w stolicy Mongolii. Był to pierwszy pociąg Kolei Chińskich przeznaczony do transportu samochodów, który przejechał przez granicę. Jest to także pierwszy przypadek, gdy chińskie wagony kolejowe przekroczyły granicę Chin w sposób „bez przeładunku, bez odłączania, tylko wymiana zestawu kołowego”, co oznacza, że Chińskie Koleje zlikwidowały techniczny problem w realizacji  połączeń  z kolejami sąsiednich krajów, o szerokotorowej infrastrukturze.

 

Fot. Koleje Chińskie

Wagony  JSQ przekraczające chińską granicę zostały specjalnie zaprojektowane przez China Railway Special Cargo Logistics Co., Ltd.  W przeszłości, ze względu na różnice w rozstawach torów między Chinami a Mongolią, wagony te mogły być używane wyłącznie do transportu w relacjach krajowych. Opuszczając Chiny, samochody należało przeładować do mongolskich wagonów szerokotorowych, a następnie przetransportować do Ułan Bator. Taką organizację transportu utrudniały ograniczone zasoby wagonów przystosowanych do przewozu aut. Ponadto skomplikowany proces przekazania wagonów prowadził do wielokrotnego załadunku i rozładunku samochodów, powodując duże ryzyko szkód jakościowych, co ograniczało skalę eksportu samochodów dostarczanych transportem kolejowym.

Firma China Railway Special Cargo Logistics Co., Ltd. przeprowadziła kompleksowe badania i analizy dotyczące łączenia pojazdów i ładunków, realizacji planu, bezpieczeństwa transportu, terminu dostawy itp. Poprzez sformułowanie znormalizowanych instrukcji eksploatacji dla chińskich wagonów kolejowych JSQ6, przekazanie procesu zagranicznym agentom, znormalizowanie procedur operacyjnych i wzmocnienie zarządzania bezpieczeństwem, zapewniła kolejową logistykę ładunków specjalnych pod względem „doskonałej jakości, ekonomicznej skuteczności i stabilna terminowości ”oraz stworzyła międzynarodowy system logistyki kolejowej samochodów przewożonych zgodnie z  Inicjatywą Pasa i Szlaku ( Nowy Jedwabny Szlak).