Korea Południowa i Wietnam - nowe kierunki w ofercie SPEDCONT

Korea Południowa i Wietnam - nowe kierunki w ofercie SPEDCONT

03 czerwca 2020 | Źródło: SPEDCONT
PODZIEL SIĘ

SPEDCONT, spółka będąca częścią Grupy PEKAES, znajduje się w czołówce operatorów na rynku transportu intermodalnego ładunków pełnokontenerowych (FCL) i drobnicowych (LCL). Obecnie rozszerzyła swoją ofertę o przewóz kontenerów do i z Korei Południowej oraz Wietnamu.

Fot. SPEDCONT

Korea Południowa i Wietnam to nowość w portfelu usług SPEDCONT. Transporty obywają się obecnie dwa razy w tygodniu, a zainteresowanie nowymi kierunkami wciąż wzrasta. Operator kolejowy, wyspecjalizowany w transporcie intermodalnym, oferuje organizację transportu FCL i LCL zarówno w imporcie, jak i eksporcie, z wykorzystaniem istniejących już połączeń kolejowych na Nowym Jedwabnym Szlaku. Klienci mogą obecnie skorzystać z siatki połączeń feederowych z portów chińskich (Qingdao, Xiamen) do portów w Korei Południowej i Wietnamie.

– Rośnie skala naszych operacji. Każdego roku obsługujemy coraz to większy wolumen ładunków na Nowym Jedwabnym Szlaku. SPEDCONT stał się ważnym partnerem w transferze ładunków w tym kierunku. Każdego tygodnia obsługujemy cztery własne konsole kontenerowe z i do Chin. Dodatkowo, w kwietniu wprowadziliśmy obsługę kolejnych destynacji. W każdą środę i piątek wyjeżdżają z terminalu SPEDCONT kontenery do Wietnamu (Hai Phong/ Ho Chi Minh) i Korei Południowej (Inczon/ Pusan). – mówi Marcin Dobruchowski, Prezes Zarządu SPEDCONT.

 

Czas podróży kontenerów pomiędzy Polską, a Koreą Południową czy Wietnamem wynosi 25 dni. SPEDCONT przewozi towary z wykorzystaniem transportu drogowego, morskiego i kolejowego.

 

– Do realizacji usług podchodzimy kompleksowo. Zajmujemy się całą logistyką, wynajmem kontenerów, podstawieniem ich pod wskazane miejsce załadunku oraz dostawą drogową do odbiorcy. Wspieramy naszych Klientów w rozliczaniu opłat związanych z transferem ładunków, zapewniamy odprawy celne importowe, eksportowe i tranzytowe. Warto dodać, że konsolidację i dekonsolidację kontenerów prowadzimy we własnym magazynie SPEDCONT, co jest szczególnie cenione przez naszych Klientów. – dodaje Michał Gawin, Dyrektor ds. Operacyjnych, SPEDCONT.

 

Firma posiada własny magazyn zlokalizowany w terminalu kontenerowym SPEDCONT w Łodzi. Dzięki temu nie ma konieczności wyjazdu kontenerów poza terminal. Pozwala to nie tylko obniżyć koszt obsługi transportu, ale również skrócić czas podróży ładunku średnio o jeden dzień.

Od momentu zainicjowania projektu Nowego Jedwabnego Szlaku, znacząco wzrosła liczba przesyłek, co  przekłada się na rozwój usług intermodalnych w Grupie PEKAES. Przewagą operatora są własne połączenia kolejowe z polskich portów morskich do terminali kontenerowych w kraju.

Terminal SPEDCONT. Fot. SPEDCONT

 

Grupa PEKAES to czołowa grupa logistyczna, którą tworzą spółki: PEKAES Sp. z o.o., Chemikals Sp. z o.o., Spedycja Polska SPEDCONT Sp. z o.o.

PEKAES Sp. z o.o. jest jedną z największych spółek sektora TSL. PEKAES zapewnia kompleksową obsługę Klientów w ramach całego łańcucha dostaw – oferuje pełen pakiet usług logistyki magazynowej, dystrybucję drobnicową krajową i międzynarodową oraz spedycję: całopojazdową krajową, międzynarodową, morską i lotniczą, kolejową, jak również logistykę towarów masowych i usługi intermodalne.

PEKAES dysponuje jedną z najefektywniejszych sieci krajowych terminali dystrybucyjnych, kolejowymi terminalami kontenerowymi i przeładunkowymi w Polsce oraz siecią kilkunastu partnerów zagranicznych we wszystkich kluczowych krajach Europy. W 20 polskich oddziałach, 3 terminalach kolejowych oraz 6 magazynach logistycznych, firma zatrudnia ponad 1 200 pracowników.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Program Kolej + dla Ślaska Program Kolej + dla Ślaska
Następny artykuł Koleje Dolnośląskie z przetargiem na projekt hali Koleje Dolnośląskie z przetargiem na projekt hali