Modernizacja linii Łódź Kaliska – Zduńska Wola w toku ...

Modernizacja linii Łódź Kaliska – Zduńska Wola w toku ...

16 października 2020 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Tak jak wcześniej w Pabianicach, Chechle, Dobroniu, Kolumnie, Łasku i Zduńskiej Woli tak teraz na stacji Łódź Lublinek podróżni zyskali lepszy dostęp do pociągów. Nowy peron zapewnia większy komfort  i bezpieczeństwo podróży. Na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola trwa przebudowa ostatnich odcinków linii: Łódź Retkinia – Łódź Lublinek i Pabianice – Dobroń. Inwestycję za 387 mln zł realizują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z udziałem instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Fot. Anna Hampel / PKP PLK

Pasażerowie na stacji Łódź Lublinek zyskali lepszy dostęp do pociągów. Nowy peron zapewnia wygodniejsze podróże. Podobnie jest w Pabianicach, Chechle, Dobroniu, Kolumnie, Łasku i Zduńskiej Woli. Na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola przebudowa linii to ostatnie odcinki Łódź Retkinia – Łódź Lublinek i Pabianice – Dobroń. Inwestycję za 387 mln zł realizują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z udziałem instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Na stacji w Łodzi Lublinku podróżni korzystają z nowego wyższego peronu, który ułatwia dostęp do pociągów. Są wiaty, ławki, czytelne oznakowanie oraz tablice z rozkładami jazdy. Jest przygotowane dojście, na którym dla bezpieczeństwa zamontowane zostały labirynty. Prace obejmują obecnie peron nr 2 oraz tory i sieć trakcyjną. Po przygotowaniu terenu, układane będą podkłady i szyny, które dołączą do już zamontowanych rozjazdów, nowych torów i urządzeń sterowania ruchem

Trwają prace na stacji Łódź Lublinek. Fot. Anna Hampel / PKP PLK

Stacja Łódź Lublinek będzie miała 2 nowe komfortowe perony oraz wygodne i bezpieczne dojścia z pochylniami dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Do peronu nr 2 zostanie wybudowane dojście wyposażone w rogatki od strony przejazdu kolejowo-drogowego. Na odcinku Łódź Lublinek – Łódź Kaliska nowa nawierzchnia na przejazdach na ul. Obywatelskiej, ul. Franciszka Plocka i ul. Sanitariuszek zapewni sprawną komunikację drogową.

Na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola podróżni korzystają z nowych, dostępniejszych peronów na stacjach Zduńska Wola, Pabianice, Łask oraz przystankach Kolumna, Dobroń i Chechło. W Zduńskiej Woli i Pabianicach powstały nowe przejścia podziemne. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, korzystną zmianą jest większa dostępność dzięki windom.

Na odcinkach Łódź Kaliska – Łódź Retkinia, Łódź Lublinek – Pabianice i Dobroń – Zduńska Wola są już nowe dwa tory i sieć trakcyjna. Na pozostałych odcinkach Łódź Retkinia – Łódź Lublinek i Pabianice – Dobroń pociągi kursują już nowym torem. Kontynuowane są prace na sąsiednim torze. Do ułożenia pozostało ok.12 km torów i sieci trakcyjnej.

Między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą ułożono ponad 70 km nowych torów i sieci trakcyjnej. Wyremontowano 23 obiekty, w tym 9 mostów i 3 wiadukty. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększyła modernizacja 15 przejazdów.