DB Cargo UK z powodzeniem testuje nowe paliwo HVO w celu dekarbonizacji swojej działalności

DB Cargo UK z powodzeniem testuje nowe paliwo HVO w celu dekarbonizacji swojej działalności

11 grudnia 2020 | Źródło: DB Cargo UT
PODZIEL SIĘ

DB Cargo UK z powodzeniem przetestowało wykorzystanie w 100% odnawialnego oleju roślinnego poddanego obróbce wodnej (HVO), wciąż poszukując nowych i innowacyjnych sposobów zasilania swojej floty i dekarbonizacji swojej działalności.

Fot. DB Cargo UK

Przełomowe testy odbyły się na platformie załadunkowej w Toton Depot (Nottinghamshire). Firmowy czerwony olej napędowy o niskiej zawartości siarki został zastąpiony znacznie korzystniejszym paliwem HVO. Testy, podczas których monitorowano wszystkie tryby pracy lokomotywy spalinowej serii 67, od biegu jałowego do pracy z maksymalną mocą, wykazały, że przejście na paliwo alternatywne nie spowodowało pogorszenia charakterystyk zainstalowanego w lokomotywie silnika Diesla o mocy 3200 KM.

Firma planuje teraz przejść do bieżących testów swoich lokomotyw serii 67 i 66 na paliwie HVO. Planowane jest również przeprowadzenie testów eksploatowanych przez spółkę lokomotyw spalinowych serii 60. Syntetyczne paliwo HVO uważane jest za jedno z najczystszych paliw na świecie. Uzyskuje się go w wyniku hydrorafinacji olejów roślinnych lub tłuszczów zwierzęcych, dzięki czemu podczas spalania znacznie zmniejsza się emisja dwutlenku węgla i tlenków azotu. Ponadto paliwo to jest odporne na niskie temperatury i biodegradowalne przez mikroorganizmy.

Fot. DB Cargo UK

Szef Działu Zarządzania Aktywami i Utrzymania w DB Cargo UK Steve Wilkinson powiedział, że firma współpracuje z jednym z wiodących brytyjskich dostawców paliwa HVO, który współpracował już z tak znanymi markami, jak Caterpillar, John Deere, Volvo i Mercedes-Benz.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z początkowych osiągów paliwa HVO, którego moglibyśmy używać zamiast tradycyjnego czerwonego oleju napędowego lub obok niego. Fakt, że jest on kompatybilny z naszym obecnym olejem napędowym, oznacza również ograniczenie do minimum inwestycji w nowe magazyny i instalacje paliwowe. Poza tym działa dobrze w niskich temperaturach, ma dłuższą żywotność i jest biodegradowalny” - dodał.

DB Cargo UK obsługuje obecnie 228 lokomotyw spalinowych i elektrycznych, które przewożą rocznie około 37 milionów ton ładunków na terenie Wielkiej Brytanii i Europy. Rocznie zużywa około 45 milionów litrów czerwonego oleju napędowego.