Stadler ze zleceniem na produkcję nowych pociągów dla potrzeb kolei Centovalli w Ticino.

Stadler ze zleceniem na produkcję nowych pociągów dla potrzeb kolei Centovalli w Ticino.

10 stycznia 2021 | Źródło: Stadler Rail Group
PODZIEL SIĘ

Ferrovie Autolinee regionali Ticinesi SA (FART) i Stadler podpisały kontrakt na produkcję i dostawę ośmiu nowych zespołów trakcyjnych pod koniec grudnia 2020 r. Oczekuje się, że stworzone na miarę potrzeb pociągi zastąpią stary tabor renomowanej kolei Centovalli w Ticino od 2023 roku - czyli w 100-lecie istnienia. Dla Stadlera będzie to trzecie zamówienie z Ticino w ciągu ostatnich dwóch lat: najlepiej sprzedający się pociąg FLIRT jest już używany w transgranicznym transporcie regionalnym TILO, a pierwsze pociągi TRAMLINK będą użytkowane w Ferrovie Luganesi SA (FLP) w Lugano od lata 2021

Fot. Stadler Rail Group

Nowa, nowoczesna i wydajniejsza flota pozwoli FART sprostać potrzebom transportu publicznego oraz rozwijającej się w dłuższej perspektywie branży turystycznej regionu. Jednostki trakcyjne będą również w pełni zgodne z ustawą o równych prawach osób niepełnej sprawności. Wartość zlecenia wynosi około 94 milionów franków szwajcarskich. Koszty inwestycji zostaną sfinansowane przez Konfederację i kanton Ticino.

To pierwszy raz, kiedy Stadler zbuduje dla Ticino nowe, dostosowane do indywidualnych potrzeb wąskotorowe zespoły trakcyjne do regionalnego i transgranicznego transportu kolejowego. Nowy tabor będzie liczył cztery czteroczłonowe wąskotorowe zespoły trakcyjne, które będą świadczyły usługi przewozowe na trasie z Locarno do Domodossola (Włochy). Cztery kolejne trzywagonowe pociągi będą przeznaczone do obsługi transportu regionalnego w Centovalli.

Regionalne zespoły trakcyjne mają około 49 metrów długości, podczas gdy międzynarodowe zespoły trakcyjne mają około 63 metrów. Karoserie będą wykonane z aluminium. Każdy pociąg będzie mógł przewieźć odpowiednio 264 (wersja trzyczłonowa) lub 343 (wersja czteryczłonowa) pasażerów, z miejscami siedzącymi dla 106 (wersja trzyczłonowa) i 141 (wersja czteryczłonowa) osób. Stadler skupił się w szczególności na dostępności pojazdów, aby zapewnić wszystkim pasażerom, w tym osobom o ograniczonej sprawności ruchowej, nieograniczony dostęp. W pociągach znajdą się miejsca zarezerwowane dla wózków inwalidzkich, a także dla rowerów i wózków dziecięcych. W jednostkach trakcyjnych będzie również sieć Wi-Fi, która umożliwi pasażerom dostęp do FART i multimediów. Innowacyjny system informacji pasażerskiej uzupełni wrażenia z podróży w nowych pociągach kolei Centovalli.