Dellner Couplers wzmacnia swoją pozycję lidera na rynku sprzęgów kolejowych

Dellner Couplers wzmacnia swoją pozycję lidera na rynku sprzęgów kolejowych

25 stycznia 2021 | Źródło: Dellner Couplers
PODZIEL SIĘ

Dellner Couplers i CAF podpisały umowę, na mocy której CAF Miira Couplers stanie się częścią szwedzkiego producenta sprzęgów. Jednak firma Dellner Couplers jest zobowiązana do dostarczania sprzęgów CAF i świadczenia usług posprzedażnych na podstawie długoterminowych umów. Dellner Couplers to wiodący dostawca sprzęgów mający 22 lokalizacje na całym świecie. Firma zatrudnia 1200 osób. W 2019 roku Dellner został przejęty przez międzynarodowy fundusz inwestycyjny EQT.

Fot. Dellner Couplers

Przejęcie CAF Miira Couplers umożliwi firmie Dellner powiększenie udziału w rynku sprzęgów i poszerzenie linii produktów o przejścia międzywagonowe, amortyzatory i systemy pochłaniania energii zderzenia. Ponadto firma Dellner będzie teraz mogła oferować wszystkie dostępne na rynku typy sprzęgów.

David Pagels, dyrektor generalny Dellner, powiedział: „Przejęcie MiiraCouplers poszerza naszą ofertę produktów i wzmocni naszą reputację jako światowego lidera na rynku taboru kolejowego obsługującego wszystkich producentów wagonów. Długoterminowe relacje z CAFalsol stanowią podstawę ścisłej współpracy w zakresie innowacyjnych produktów i usług ”.

Wart podkreślenia jest fakt, że szwedzka firma przejmuje CAF Miira Couplers tuż przed podjęciem przez przewoźników i firmy leasingowe decyzji o wyborze optymalnego projektu cyfrowego sprzęgu automatycznego (DAC) dla wagonów towarowych dla europejskich kolei. Konsorcjum krajowych przewoźników towarowych z Niemiec (DB Cargo), Szwajcarii (SBB Cargo) i Austrii (Rail Cargo Austria) oraz trzech największych firm leasingowych wagonów towarowych w Europie testuje obecnie cztery prototypy DAC, w tym urządzenia opracowane przez firmy Dellner i CAF, a firma CAF zaoferowała automatyczny sprzęg zgodny z rosyjskim CA-3. Według niektórych szacunków koszt wdrożenia sprzęgu DAC w europejskich kolejach wyniesie 6–10 mld euro.