Zderzenie pociągu z ciężarówką na przejeździe kolejowym w Wielkopolsce.

Zderzenie pociągu z ciężarówką na przejeździe kolejowym w Wielkopolsce.

28 lipca 2021 | Źródło: Trzemeszno24.info / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Dzisiaj (28.07.2021r.), krótko przed godziną 15, na przejeździe drogowo - kolejowym kat "B"  w Wymysłowie w Wielkopolsce doszło do wypadku. Pociąg PKP Intercity relacji Jelenia Góra - Gdynia uderzył  w tył samochodu ciężarowego, który z uwagi na korek i duży ruch na obu pasach nie zdążył całkowicie opuścić przejazdu. Na szczęście obyło się bez ofiar. Redakcja dziękuje portalowi Trzemeszno24.info za udostepnienie zdjęć.

Fot. Trzemeszno24.info

Na miejsce zdarzenia skierowano strażaków z Trzemeszna i Gniezna, pogotowie ratunkowe, policję oraz funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei.

W wyniku zdarzenia obrażeń ciała doznał pomocnik maszynisty, uszkodzeniu uległa lokomotywa. Mężczyzna został przebadany przez ratowników medycznych, nie wymagał jednak hospitalizacji.

Fot. Trzemeszno24.info
Fot. Trzemeszno24.info

Jak poinformowała portal Trzemeszno24.info  Anna Osińska z Komendy Powiatowej Policji w Gnieźnie, kierujący samochodem ciężarowym wjechał na przejazd, gdy rogatki były otwarte, lecz z uwagi na duży ruch i korek na obu pasach ruchu, nie miał on miejsca do kontynuacji jazdy. „Gdy zatrzymał się na przejeździe, szlabany zaczęły się zamykać, a po chwili nadjechał pociąg” - powiedziała Anna Osińska.

Fot. Trzemeszno24.info

 

Fot. Trzemeszno24.info

 

W wagonach podróżowało około pięciuset pasażerów, którzy pojechali w dalszą drogę podstawionym drugim składem. W przejściu do wagonów pomogli im strażacy.

Droga krajowa nr 15 była początkowo całkowicie zablokowana.

Fot. Trzemeszno24.info
Fot. Trzemeszno24.info

 

Niestety taka sytuacja to "choroba" polskich kierowców. Nagminne jest, że kierujący samochodami wjeżdżają czy na przejazd drogowo - kolejowy czy też na skrzyżowanie dróg nie zwracając uwagi na możliwość opuszczenia tego miejsca w sposób nie utrudniający poruszania się innym uczestnikom ruchu. Druga strona medalu to niekiedy tak zaprojektowane skrzyżowania dróg, czy też dróg i torów kolejowych, w których nie zwrócono zupełnie uwagi na zapewnienie sprawnego i bezpiecznego opuszczania ich, zwłaszcza przy dużym natężeniu ruchu.