Alstom dostarczy belgijskiemu SNCB dodatkowe 98 wielofunkcyjnych wagonów kolejowych M7

Alstom dostarczy belgijskiemu SNCB dodatkowe 98 wielofunkcyjnych wagonów kolejowych M7

22 grudnia 2021 | Źródło: Alstom / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Alstom otrzymał nowe zamówienie na dostawę kolejnych 98 piętrowych, wielofunkcyjnych wagonów kolejowych M7 dla Société Nationale des Chemins de Fer Belges (SNCB). Zamówienie stanowi część podpisanej w 2015 r. umowy ramowej na dostawę do 1 362 wagonów kolejowych M7 i jest warte łącznie około 268 mln euro. SNCB zamówiła do tej pory łącznie 747 wagonów kolejowych.

Fot. Alstom

Wagon M7 jest oparty na tej samej koncepcji co piętrowy wagon M6, które są popularne i znane z wysokiego poziomu niezawodności. Nowa aranżacja wnętrza i udoskonalone systemy informacji pasażerskiej optymalizują komfort pasażerów.

Pociąg ten zapewnia SNCB dużą elastyczność operacyjną, ponieważ wagony mogą być eksploatowane komercyjnie jako pociągi wieloczłonowe lub mogą być ciągnięte przez specjalistyczny tabor trakcyjny wraz z innymi typami wagonów. Pociągi mogą jeździć z prędkością do 200 km/h w sieci zelektryfikowanej Belgii oraz na liniach transgranicznych łączących ten kraj z Holandią i Luksemburgiem. 

- Ponad sto wagonów pasażerskich już działa w belgijskiej sieci z wysokim poziomem dostępności i uznanym poziomem komfortu.  Cieszymy się, że możemy służyć systemowi transportowemu w Belgii poprzez dostarczanie komfortowego rozwiązania, które odpowiada na wzrost liczby pasażerów - mówi Bernard Belvaux
Dyrektor Zarządzający Alstom Benelux.

To zamówienie podkreśla wysoki poziom zaufania SNCB do naszych pociągów dwupokładowych - mówi Bernard Belvaux, dyrektor zarządzający Alstom Benelux. "Rzeczywiście, obecnie jesteśmy w trakcie dostarczania tego nowego sprzętu. Ponad sto wagonów pasażerskich jeździ już po belgijskiej sieci z wysoką dyspozycyjnością i uznanym poziomem komfortu.  Cieszymy się, że możemy służyć systemowi transportowemu w Belgii, dostarczając komfortowe rozwiązanie, które odpowiada na wzrost liczby pasażerów.

Wagon silnikowy M7 został opracowany przez Alstom w centrum doskonałości w Valenciennes. Wagony M7 są montowane w zakładach Alstom w Brugii, w Belgii, i w Valenciennes, we Francji. Zakład Alstom w Crespin we Francji wykonuje montaż nadwozi wagonów doczepnych. Centrum doskonałości Alstom w Charleroi w Belgii dostarcza system trakcji oraz krajowe i europejskie systemy sygnalizacji. Centrum doskonałości Alstom w Siegen (Niemcy) dostarcza systemy wózków do wagonów doczepnych M7, a Le Creusot (Francja) dostarcza systemy wózków do wagonów sterowniczych M7.