DB Cargo Eurasia do swojej sieci połączeń euro-ajzatyckich dodaje Łódź

DB Cargo Eurasia do swojej sieci połączeń euro-ajzatyckich dodaje Łódź

27 grudnia 2021 | Źródło: DB Cargo Eurasia / Railfreight.com / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

DB cargo Eurasia pracuje nad nowym połączeniem Chiny-Europa. Tym razem niemiecki przewoźnik chce połączyć Łódź w Polsce z Deyang w Chinach. Pierwszy pociąg pomiędzy tymi dwoma miejscowościami dotarł do polskiego miasta 4 grudnia. W 2022 roku pociągi między Łodzią a Deyang pojawią się w rozkładach jazdy regularnie, a połączenie będzie stabilne. Niemiecki przewoźnik nie zdradza jeszcze więcej szczegółów dotyczących swoich planów na niedawno otwartej trasie.

Fot. DB Cargo Eurasia / Railfreight.com

Polska w centrum uwagi

Polska znajduje się ostatnio na pierwszym planie rozwoju DBCE. Oczywiście kraj ten odgrywa kluczową rolę na Nowym Jedwabnym Szlaku, ale DB Cargo Eurasia poświęca mu ostatnio nieco więcej uwagi. Oprócz Łodzi, kilka dni temu do sieci firmy dołączył także port w Gdyni.

Pierwszy pociąg relacji Xi'an-Gdynia dotarł do Polski tuż przed świętami Bożego Narodzenia i będzie to również pociąg regularny. Oprócz DBCE, partnerami serwisu są DHL Express i Langowski Logistics. Dla DHL nowa trasa oznacza początek szybkiego połączenia, które będzie w stanie przewieźć znaczne ilości towarów oraz zapewnić "stabilną i niezawodną usługę, na którą mogą liczyć nadawcy".

 

 

Łódź - centrum logistyczne.

Łódź pamiętana jest zapewne z powodu odbywającego się tam we wrześniu ubiegłego roku RailFreight Summit Poland 2021. Mimo konstruktywnego dwudniowego wydarzenia, ciekawych sesji i networkingu, Łódź znana jest z wielu innych powodów. To miasto, które "leży w środku Polski, a Polska jest w środku Europy - mówił podczas szczytu zastępca prezydenta miasta Adam Pustelnik. "Nasze korytarze transportowe łączą się z Chinami i Niemcami, mamy też korytarz Bałtyk-Adriatyk. Nie bez znaczenia jest więc fakt, że gospodarka cargo jest podstawą naszego rozwoju" - dodał.

Łódź rzeczywiście jest dobrze skomunikowana od wielu lat. Do Łodzi przyjechał pierwszy pociąg z Chin do Europy, a do dziś miasto jest węzłem komunikacyjnym na Nowym Jedwabnym Szlaku. Contargo/Hantrans i Spedcont dobrze zrozumiały potencjał tego miejsca i są aktywnymi graczami w korytarzu euroazjatyckim.

W szczególności Contargo/Hantran buduje obecnie w mieście nowy terminal, który po ukończeniu będzie miał pojemność 100.000 TEU. "Ponieważ jest to najbardziej wysunięty na wschód terminal w Polsce, obok Małaszewicz, jest to bardzo logiczne miejsce, jeśli chodzi o ruch w Chinach - powiedział Filip Grzelak, członek zarządu Hatrans.

Oprócz dobrych połączeń kolejowych, trzecie co do wielkości lotnisko w Polsce leży w samym sercu miasta, a jego podstawową działalnością jest cargo. "Jesteśmy częścią 'L cities', które stawiają na cargo lotnicze, tak jak Liege czy Lipsk" - zauważyła Anna Mideira, Prezes Zarządu Portu Lotniczego Łódź. Plany lotniska wyglądają obiecująco również w odniesieniu do kolei.