Od 15 lat DB i SNCF łączą kraje za pomocą szybkich pociągów ICE i TGV

Od 15 lat DB i SNCF łączą kraje za pomocą szybkich pociągów ICE i TGV

25 maja 2022 | Źródło: Deutsche Bahn / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Dwie największe koleje europejskie DB i SNCF mogą pochwalić się udanym rozwojem współpracy w zakresie transgranicznego ruchu dużych prędkości, która rozpoczęła się w 2007 roku. Podczas uroczystości z okazji 15-lecia w Strasburgu dr Richard Lutz, dyrektor generalny Deutsche Bahn, oraz Jean-Pierre Farandou, prezes SNCF, wyrazili uznanie dla dotychczasowej udanej współpracy francusko-niemieckiej. Około 25 milionów osób wsiadło w tym okresie do szybkich pociągów TGV i ICE, aby odbyć podróż do krajów sąsiednich. 

 

Fot. Deutsche Bahn AG / Oliver Lang

 

"Szybki ruch między Niemcami a Francją jest doskonałym przykładem tego, jak atrakcyjne połączenia napędzają transgraniczny ruch kolejowy. Głęboko wierzę w wielki potencjał kolei w Europie i dla Europy. Planowane przez nas nowe bezpośrednie połączenie między sercami naszych dwóch stolic zachęci jeszcze więcej osób do podróżowania pociągiem" - powiedział Richard Lutz.

"Nasze dwie firmy współpracują ze sobą od 15 lat w ramach wyjątkowej współpracy, w której łączymy nasze know-how, aby jak najlepiej wykorzystać niemiecki i francuski transport dużych prędkości. W obliczu kryzysu klimatycznego kolej jest środkiem transportu par excellence i stanowi najlepszą alternatywę dla podróży służbowych i wypoczynkowych między naszymi krajami." - powiedział Jean-Pierre Farandou.

Federalny minister transportu dr Volker Wissing - "Przyjazne dla środowiska podróże koleją przez Niemcy i Europę - to właśnie oznacza nasza koncepcja TransEuropExpress 2.0. W obliczu poważnych wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi kolej musi odgrywać większą rolę także w transporcie wewnątrzeuropejskim. Wraz z nowym szybkim połączeniem Berlin-Paryż do kolei dołącza kolejna atrakcyjna alternatywa dla lotów. Współpraca między DB i SNCF już od 15 lat pokazuje, jak to może działać."

 

Fot. Deutsche Bahn

 

W protokole ustaleń partnerzy uzgodnili, że będą kontynuować współpracę po 2025 r. i rozszerzać zakres usług. DB i SNCF pracują nad bezpośrednim połączeniem z Berlina do Paryża.

DB i SNCF oferują obecnie łącznie dwanaście bezpośrednich połączeń dziennie w każdym kierunku między Francją a Niemcami: sześć razy są to połączenia z Frankfurtu nad Menem do Paryża. Ze Stuttgartu jest pięć połączeń, w tym jedno z/do Monachium. Najszybsze połączenie to Stuttgart-Paryż: czas podróży na odcinku 600 kilometrów wynosi 3:10 godzin. Od dziesięciu lat codziennie kursuje pociąg łączący bezpośrednio Frankfurt nad Menem z Marsylią.

Rosnące i atrakcyjne oferty spowodowały ostatnio wyraźny trend w podróżach długodystansowych między tymi dwoma krajami: Pociąg zamiast samolotu - tak wybrała ponad połowa podróżnych na trasie Frankfurt/Main-Paryż w 2021 r., decydując się na podróż koleją. Między Stuttgartem a Paryżem było to nawet dziewięciu na dziesięciu podróżnych. Przyjazność, znajomość języków i kompetencje - pasażerowie regularnie chwalą w ankietach mieszane francusko-niemieckie zespoły na pokładzie.

DB i SNCF uczczą tę rocznicę specjalną ofertą: od 25 maja do 8 czerwca włącznie obie koleje oferują łącznie 15 000 biletów w cenie 29,90 euro w klasie drugiej (39,90 euro w klasie pierwszej). Są one ważne w przypadku podróży na trasie ICE lub TGV do Francji oraz w przeciwnym kierunku. Okres podróży przypada na okres od 8 czerwca do 30 września 2022 r.