Siemens Mobility dostarczy 7 jednostek Mireo Plus B duńskiemu przewoźnikowi Midtjyske Jernbaner

Siemens Mobility dostarczy 7 jednostek Mireo Plus B duńskiemu przewoźnikowi Midtjyske Jernbaner

30 maja 2022 | Źródło: Dopraváček / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Siemens Mobility otrzymał zamówienie na dostawę siedmiu regionalnych elektrycznych zespołów trakcyjnych Mireo Plus B z podwójnym źródłem zasilania dla duńskiej firmy Midtjyske Jernbaner. Jest to pierwsze zamówienie na tego typu pojazd w Danii i stanowi część projektu pilotażowego mającego na celu zastąpienie całego taboru kolejowego na terytorium Danii napędzanego silnikami diesla.

 

Wizualizacja Siemens Mobility

 

Jednostka Mireo Plus B łączy w sobie wszystkie zalety platformy Mireo z wysokowydajnym systemem bateryjnym, który umożliwia pracę zarówno na liniach zelektryfikowanych, jak i niezelektryfikowanych, dzięki połączeniu zasilania z sieci trakcyjnej i baterii. Siedem dwuwagonowych regionalnych zespołów elektrycznych zostanie dostarczonych do końca 2024 r. i będzie obsługiwać dwie linie w duńskim regionie Midtjylland.

Dwuwagonowy regionalny elektryczny zespół trakcyjny Mireo Plus B oferuje 120 miejsc siedzących i osiąga maksymalną prędkość 140 km/h, a jego zasięg na zasilaniu akumulatorowym wynosi około 80 kilometrów. Akumulatory trakcyjne mogą być ładowane z sieci trakcyjnej 25 kV podczas jazdy lub postoju na odcinkach zelektryfikowanych oraz poprzez odzyskiwanie energii hamowania pociągu. System akumulatorów znajduje się pod podłogą i jest zamontowany w dwóch kontenerach. Stosowane są akumulatory litowo-jonowe o długiej żywotności.

"Dzięki zakupowi jednostek Mireo Plus B, Midtjyske Jernbaner zastępuje konwencjonalne pojazdy z silnikiem diesla najnowocześniejszymi i całkowicie bezemisyjnymi pojazdami. Przyczyni się to znacząco do rozwoju lokalnego obszaru, oferując zrównoważony i przyjazny dla środowiska środek transportu. Cieszymy się, że Midtjyske Jernbaner wybrał energooszczędne dwuźródłowe zespoły elektryczne Mireo Plus B firmy Siemens Mobility, które zapewnią również wysoki poziom komfortu jazdy i lepsze wrażenia pasażerom" - powiedział Albrecht Neumann, dyrektor zarządzający ds. taboru w Siemens Mobility.

Jest to trzecie zamówienie na pojazd Mireo Plus B, jakie otrzymała firma Siemens Mobility, a pierwsze poza granicami Niemiec. Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW) zamówił 20 jednostek Mireo Plus B w 2020 r., a Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) 31 jednostek w 2021 r. Ta technologia akumulatorowa była intensywnie testowana przez ponad rok w wersji wstępnej na prototypowym elektrycznym pojeździe Desiro ML ÖBB Cityjet eco w normalnej eksploatacji pasażerskiej w Austrii.