Od tego tygodnia Koleje Czeskie mogą wysłać do Austrii cztery lokomotywy Siemens 1216 (ES64U4, znane jako Taurus), które kupiły rok temu od Wiener Lokalbahnen Cargo (WLC). Cztery lokomotywy od WLC mogą w ten sposób uzupełnić dwie identyczne maszyny na austriackich torach, które kupiły w sierpniu 2019 roku, również w Austrii, od Swietelsky Baugesellschaft. Ich modyfikacje na potrzeby czeskiej eksploatacji (tzw. bohemizacja) obejmowały np. instalację innych głowic (płóz) i rekonfigurację oprogramowania.
Wszystkie lokomotywy 1216 ČD są przypisane do stacji operacyjnej Bohumín Centrum Utrzymania Wschód, skąd obsługują pociągi EC/IC na trasach Bohumín - Wiedeń i Bohumín - Praga.
Na tzw. linii Ferdynandka przez Morawy (linia Bohumín - Breclav) pociągi to EC 100/101 Moravia Wiedeń - Katowice i z powrotem, EC 102/103 Polonia Wiedeń - Warszawa i z powrotem, EC 106/107 Sobieski Wiedeń - Gdynia, a na korytarzu do Pragi np. EC 112/113 Silesia Warszawa - Praga i z powrotem lub EC 114/115 Cracovia Przemyśl - Praga i z powrotem.
Lokomotywy serii 1216 to najszybsze maszyny we flocie ČD. W regularnej eksploatacji mogą one poruszać się z prędkością do 230 km/h. Podczas jazd próbnych w Austrii lokomotywa 1216.903 osiągnęła prędkość 253 km/h i tym samym jest obecnie najszybszym pojazdem trakcyjnym czeskiego przewoźnika państwowego.