Szybkie pociągi Javelin otrzymają wartą wiele milionów funtów modernizację dla pasażerów Southeaster

Szybkie pociągi Javelin otrzymają wartą wiele milionów funtów modernizację dla pasażerów Southeaster

16 października 2022 | Źródło: Eversholt Rail / en.wikipedia.org / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Eversholt Rail, Southeastern i Hitachi Rail ogłosiły, że podpisały umowę na modernizację pociągów Klasy 395 Javelin, które zapewniają szybkie połączenia między London St Pancras i Kent. Modernizacja zabezpieczy na przyszłość jedyną w Wielkiej Brytanii bardzo szybką flotę pasażerską, która już zapewniła rekordowy poziom niezawodności, zadowolenia pasażerów i 1 miliard funtów wzrostu dla gospodarki turystycznej Kent.

Pociąg Klasy 395 Javelin. Fot. en.wikipedia.org

 

Początkowa faza projektu potrwa siedem miesięcy i obejmie projektowanie, inżynierię i zaopatrzenie, przy czym modernizacja do pierwszego z 29 pociągów rozpocznie się w marcu 2023 r. w Southeastern’s Ashford Depot.

Zakres modernizacji o wartości 27 milionów funtów obejmuje:

  • Pełne odświeżenie wnętrza, w tym nowe dywany i siedzenia, z proponowanymi nowymi układami siedzeń, aby pomóc osobom o ograniczonej sprawności ruchowej.
  • Aktualizacja systemu informacji pasażerskiej na żywo (PIS) wraz z ekranami multimedialnymi od 2024 r.
  • Modernizacja systemu CCTV
  • Ładowanie USB na siedzeniu
  • Instalacja oświetlenia LED

Znaczące ulepszenia we wnętrzu - w tym nowe fotele, oświetlenie LED, ładowanie USB i system informacji pasażerskiej na żywo – zapewnią prawdziwą zmianę w doświadczeniu pasażerów. Ulepszenia są wyraźnym dowodem na to, że południowo-wschodni słuchają swoich pasażerów, a następnie dają im to, czego chcą i potrzebują, aby poprawić ogólne wrażenia pasażerów.

 

Wnętrze pociągu Klasy 395 Javelin. Fot. en.wikipedia.org

 

Modernizacja pociągówstwarza również doskonałą okazję do zainstalowania najnowszych rozwiązań cyfrowych, które pomagają w zarządzaniu pasażerami i monitorowaniu infrastruktury. Eversholt Rail zainstaluje nową CCTV, która w połączeniu z rozwiązaniami cyfrowymi Hitachi Rail zapewnia bieżące dane pasażerów dotyczące liczby i wagi ładunku. Bieżące i dokładne dane pozwalają Southeastern robić więcej informacji o pasażerach, wraz z długoterminowym planowaniem przepływu pasażerów i konserwacji.

Flota Javelin będzie również jedną z pierwszych w Wielkiej Brytanii, która zainstaluje technologię monitorowania infrastruktury cyfrowej Hitachi Rail. Zamontowane na dachu zewnętrzne kamery o wysokiej rozdzielczości skupione na pantografie – urządzeniu, które pobiera energię z przewodów napowietrznych w celu zasilania pociągu – zapewnią monitorowanie na żywo linii napowietrznych i otaczającego sprzętu. Wykorzystanie sztucznej inteligencji i pociągów w usługach pasażerskich stworzy nowoczesny system konserwacji przytorowej, zapewniający stosunek jakości do ceny.

Paul Sutherland, Client Services Director w Eversholt Rail powiedział - "Jesteśmy zachwyceni, że możemy współpracować z Southeastern i Hitachi Rail, aby dostarczyć te modernizacje do naszej floty klasy 395.  Nasza inwestycja w ten pakiet modernizacji zapewni, że te pociągi o wysokiej specyfikacji będą nadal zapewniać pasażerom HS1 usługi najwyższej jakości."

Mark Johnson, dyrektor ds. inżynierii w Southeastern powiedział - "Jesteśmy dumni z prowadzenia najszybszych krajowych usług pasażerskich w Wielkiej Brytanii, które miały kluczowe znaczenie dla ciągłej regeneracji i dobrobytu wielu miejsc w naszej sieci, i cieszymy się na współpracę z Eversholt Rail i Hitachi Rail, aby zakończyć tę modernizację w całej flocie 140mph Javelin, najszybszej tego typu w Wielkiej Brytanii. Po zakończeniu modernizacji flota zostanie dostosowana do najnowszych standardów i zapewni naszym klientom najwyższy możliwy poziom komfortu, dostępności i informacji, poprawiając środowisko pokładowe dla naszych klientów, którzy lubią pracować lub korzystać z urządzeń osobistych podczas podróży z nami".

Jim Brewin, szef Wielkiej Brytanii i Irlandii, Hitachi Rail powiedział - „Cieszymy się, że otrzymaliśmy ten kontrakt, który jest nagrodą za ciężką pracę lokalnego zespołu Hitachi Rail w Ashford. Z niecierpliwością czekamy na wypełnienie naszych zobowiązań w nadchodzących miesiącach i dziękujemy Eversholt Rail i Southeastern za blisko 12 lat pracy zespołowej i współpracy nad Javelin Class 395, naszą flagową flotą w Wielkiej Brytanii.”

 

Pociąg Klasy 395 Javelin. Fot. en.wikipedia.org

 

British Rail Class 395 Javelin to dwunapięciowy elektryczny zespół trakcyjny (EMU) zbudowany przez Hitachi jako część rodziny Hitachi A-train AT300 dla szybkich usług dojazdowych na High Speed 1 i innych miejscach w ramach franczyzy South Eastern. Cała flota jest obsługiwana przez Southeastern.

Klasa 395 może pracować z maksymalną prędkością 140 mph (225 km/h) przy napowietrznej elektryfikacji 25 kV AC na linii High Speed 1 oraz 100 mph (160 km/h) przy zasilaniu z trzeciej szyny 750 V DC na liniach konwencjonalnych. Zazwyczaj formowany jest jako pociąg sześciowagonowy, choć w razie potrzeby mogą być szybko sprzęgane ze sobą, tworząc pociąg 12-wagonowy. Typ ten, który został w całości wyprodukowany w Japonii, jest pierwszym pojazdem szynowym wyprodukowanym przez Hitachi, który został sprzedany klientowi europejskiemu, jak również jest pierwszym brytyjskim zamówieniem na japoński pociąg. Flota została zamówiona w czerwcu 2005 roku przez HSBC Rail i została dostarczona do Wielkiej Brytanii w okresie od sierpnia 2007 do sierpnia 2009 roku. Po ukończeniu 4 000 mil (6 400 km) bezawaryjnej jazdy sześć miesięcy przed planem, 18 czerwca 2009 r. uruchomiono usługę "przedpremierową" między Londynem St Pancras a Ashford przez Ebbsfleet. Były one stopniowo rozszerzane aż do rozpoczęcia pełnej regularnej usługi 13 grudnia 2009 r.

Wykorzystanie szybkich pociągów jako części infrastruktury transportowej dla Parku Olimpijskiego stanowiło część pierwotnej oferty dla Letnich Igrzysk Olimpijskich w 2012 r. Usługa została nazwana Olympic Javelin, co utworzyło pochodzenie pseudonimu Javelin. Usługi olimpijskie rozpoczęły się 28 lipca 2012 r. Ponadto klasa 395 była również nieregularnie eksploatowana do usług czarterowych, pierwsze takie wykorzystania nastąpiły dopiero po Olimpiadzie w 2012 r. z powodu braku wolnych jednostek.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Microsoft informuje: Ataki ransomware uderzyły w polskie i ukraińskie firmy logistyczne Microsoft informuje: Ataki ransomware uderzyły w polskie i ukraińskie firmy logistyczne
Następny artykuł Budynek modernistycznej bramowej nastawni „Bt” wpisany w całości do rejestru zabytków Budynek modernistycznej bramowej nastawni „Bt” wpisany w całości do rejestru zabytków