Blues zbudowany przez Hitachi Rail dla Trenitalii rozpoczyna przewozy pasażerskie na Sycylii

Blues zbudowany przez Hitachi Rail dla Trenitalii rozpoczyna przewozy pasażerskie na Sycylii

20 grudnia 2022 | Źródło: Hitachi Rail / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Innowacyjny, zrównoważony i z najnowszymi osiągami, to główne cechy bluesa, który będzie jeździł po torach Sycylii. Nowy pociąg hybrydowy, zbudowany przez Hitachi Rail dla Trenitalia's Regionale, jest w rzeczywistości gotowy do rozpoczęcia obsługi pasażerów.

Fot. Hitachi Rail

 

Blues jest wyposażony w technologię hybrydową nowej generacji, pociąg może jeździć z silnikami diesla na liniach niezelektryfikowanych, z pantografami na liniach zelektryfikowanych oraz z akumulatorami, jeśli są przewidziane, do pokonania ostatniej mili na liniach niezelektryfikowanych lub podczas postoju na stacjach, unikając zużycia paliwa.

Baterie pomagają również w dalszej poprawie wydajności. Dzięki wyłączeniu silników podczas przyjazdu, zatrzymania i odjazdu ze stacji można osiągnąć redukcję zużycia paliwa i wpływu na środowisko w zakresie emisji CO2 nawet o 50 procent w porównaniu z obecnymi składami pociągów z silnikiem diesla, a jednocześnie uzyskać bardzo cenioną cichszą pracę podczas postoju.

Blues oferuje wysoki poziom komfortu dla podróżujących regionalnie, wyposażony jest w innowacyjny system klimatyzacji, z optymalizacją zużycia energii w oparciu o rzeczywistą liczbę przewożonych pasażerów, a także gniazdka elektryczne USB i 220V. Ma duże powierzchnie szklane, z długimi oknami, miejsca dla rowerów i dużą pojemność bagażową. Może osiągnąć prędkość maksymalną 160 km/h z przyspieszeniem 1,10 m/sek2 i pomieścić do 300 pasażerów na miejscach siedzących w składzie czterowagonowym.

Dostępność jest zoptymalizowana zgodnie z najnowszymi Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności określonymi w UE dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej (TSI PMR) poprzez wysokość dostępu do pociągu na poziomie peronu, z korzyścią dla wszystkich podróżnych, a także minimalizację wewnętrznych stopni, co pozwala na maksymalne wykorzystanie pociągu przez pasażerów.

Projekt pociągu jest zorientowany na coraz bardziej ekologiczne rozwiązania, materiały, które w 95 procentach nadają się do recyklingu, wykorzystanie surowców pochodzących z recyklingu, zastosowanie technologii pokładowych minimalizujących zużycie energii, takich jak system oświetlenia wewnętrznego i zewnętrznego LED, inteligentne zarządzanie zużyciem systemu klimatyzacji oraz Smart Parking.

Andrea Pepi, Executive Director Line of business Vehicles Italy Hitachi Rail, mówi - "The Blues stanowi duże wyzwanie technologiczne, którego jesteśmy dumni, że się podjęliśmy. Wprowadzanie innowacji, które przekładają się na wyższą jakość podróży dla pasażerów, korzyść dla środowiska, a tym samym wartość dla naszych klientów, to nasz główny cel. Transport regionalny jest kluczowy w procesie dekarbonizacji, dlatego jesteśmy świadomi naszej roli w osiągnięciu tego ważnego celu, który jest korzyścią dla całej planety. Mamy nadzieję, że dzięki Bluesowi, począwszy od dziś na Sycylii, a wkrótce w innych regionach, uda nam się w znacznym stopniu pobudzić przejście od mobilności indywidualnej do masowej, która jest bardziej ekologiczna i bezpieczna".

Zakupiony przez Region Sycylii tabor Blues składa się z 22 pociągów. Kontrakt na tę dostawę jest częścią umowy ramowej między Hitachi Rail a Trenitalia, która przewiduje dostawę do 135 pociągów, o łącznej wartości 1,2 mld euro.