Mieszkańcy i podróżni korzystają z nowych kładek nad torami w Głownie i Strykowie

Mieszkańcy i podróżni korzystają z nowych kładek nad torami w Głownie i Strykowie

06 czerwca 2023 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Na stacjach w Głownie i Strykowie zwiększyła się dostępność do pociągów w kierunku Łodzi i Łowicza. Dzięki nowym kładkom dla pieszych nad torami, wyposażonym w windy, pasażerowie łatwiej korzystają z kolei. Nowe parkingi i stojaki dla rowerów pozwolą na łączenie podróży pociągiem, samochodem i jednośladami. Inwestycję za ok. 22 mln zł zrealizowały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z udziałem środków RPO woj. łódzkiego.

 

Mieszkańcy i podróżni korzystają z nowych kładek nad torami w Głownie i Strykowie
Fot. PKP PLK

 

Pasażerowie w Głownie i Strykowie na linii Łódź - Łowicz mogą już przechodzić nowymi kładkami do pociągów. Obiekty są wyposażone w schody i windy, które zapewniają lepszy dostęp do kolei osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się, podróżnym z ciężkim bagażem oraz opiekunom z dziećmi w wózkach. Każda kładka ma 3 metry szerokości, 42 metrów długości. Ułożono na nich nawierzchnię antypoślizgową, która pozwala bezpiecznie dojść na perony.

Kładki na stacjach w Głownie i Strykowie zwiększyły dostępność do pociągów kursujących między Łodzią i Łowiczem. Mieszkańcy mają dogodne połączenie stacji z osiedlami po obu stronach linii kolejowej. Ponadto w Głownie i Strykowie powstały nowe parkingi dla samochodów, wiaty rowerowe i chodniki. Utrzymane zostaną obecne przejścia do peronów w poziomie szyn.

 

Fot. PKP PLK 

 

Prace w Głownie i Strykowie zostały zrealizowane w ramach projektu o wartości ok. 50 mln zł netto pn. „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego”. Zadanie jest współfinansowane w kwocie ok. 34 mln zł ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Projekt obejmuje również budowę nowego przystanku Pabianice Północne i przebudowę dworca Zduńska Wola wraz z przyległym Placem Żelaznym.

Lepsze warunki podróży w Zduńskiej Woli i Pabianicach

W ramach tego samego zadania na stacji Zduńska Wola przebudowywany jest budynek dworca. Będą stanowiska dla autobusów, miejsca parkingowe oraz stojaki dla rowerów przed budynkiem. W Pabianicach budowany jest już pierwszy z dwóch peronów przystanku Pabianice Północne, który umożliwi lepszą połączenia kolejowe w stronę Łodzi, Zduńskiej Woli i Sieradza.

 

Fot. PKP PLK 

 

Ułatwienia w dostępie do kolei i to konsekwentne działania PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Dzięki inwestycjom z udziałem środków unijnych i budżetowych tylko w województwie łódzkim dostępniejszych jest kilkanaście przystanków m.in. na odcinku Sochaczew – Barłogi na trasie Warszawa – Poznań, na linii Łódź Kaliska – Zduńska Wola oraz linii Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno.

 

Fot. PKP PLK 

 

Poza kładkami budowane są bezkolizyjne skrzyżowania. Już korzystamy z nowych wiaduktów drogowych nad torami w Skierniewicach i Łowiczu. Budowane są tunele drogowe pod linią kolejową w Andrespolu i Gałkowie, które zostaną oddane do użytku jesienią br.