Koleje Czeskie rozszerzają eksploatację lokomotyw Siemens Vectron, trafiły one również do Polski

Koleje Czeskie rozszerzają eksploatację lokomotyw Siemens Vectron, trafiły one również do Polski

13 czerwca 2023 | Źródło: www.railpage.net
PODZIEL SIĘ

Czeski przewoźnik rozszerza eksploatację swoich nowoczesnych lokomotyw na połączeniach zagranicznych. Lokomotywy Siemens Vectron będą teraz kursować na czele pociągów EC 130/131 Batory Budapest - Terespol po całej trasie w Polsce od Bogumina przez Warszawę do Terespola.

 

Fot. Railpage.net

 

"Wdrożenie lokomotyw Siemens Vectron do dalszej eksploatacji na trasach międzynarodowych potwierdza nasz słuszny wybór odnowienia floty o ten interoperacyjny typ zatwierdzony w większości krajów europejskich. Jesteśmy głównym przewoźnikiem w Europie Środkowej, a dalsza wydajność naszych zespołów trakcyjnych i lokomotyw na trasach międzypaństwowych tylko to potwierdza. Cenimy sobie współpracę z naszymi zagranicznymi partnerami w zakresie obsługi linii międzypaństwowych i chcemy nadal rozwijać współpracę z nimi w zakresie poprawy usług pasażerskich i rozszerzania zakresu połączeń w całej Europie Środkowej" - mówi Michal Krapinec, prezes zarządu i dyrektor generalny ČD.

Lokomotywy ČD kursują obecnie po całej Europie Środkowej, obsługując pociągi międzystanowe z Flensburga w północnych Niemczech w pobliżu granicy z Danią do Budapesztu. Niebieskie maszyny narodowego przewoźnika można zobaczyć w Kilonii, Hamburgu, Lipsku, Linzu, Wiedniu, Żylinie, Budapeszcie, a teraz także w Warszawie i Terespolu. Pociągi pasażerskie i autokary kursują również do wielu międzynarodowych miejsc docelowych, takich jak Flensburg, Hamburg, Zurych, Linz, Graz, Budapeszt, Warszawa, Przemyśl i Koszyce. Czeskie lokomotywy 754 "brejlovec", które są dzierżawione przez PKP Intercity do obsługi połączeń krajowych, kursują również na różnych liniach w Polsce. Czescy maszyniści przewożą nimi pociągi międzypaństwowe np. do Drezna, Linzu czy Koszyc. Pojazdy trakcyjne ČD pokonują dziennie prawie 11 000 kilometrów na czele pociągów międzynarodowych na liniach zagranicznych.

ČD chce utrzymać swoją pozycję głównego środkowoeuropejskiego przewoźnika w nadchodzących latach, dlatego inwestuje w nowoczesne pojazdy trakcyjne i jednostki nietrakcyjne. W tym kontekście zamówiono 50 lokomotyw elektrycznych Siemens Vectron i 20 dziewięciowagonowych jednostek nietrakcyjnych Comfort Jet od Siemens Mobility i Škoda Group, które zostaną dopuszczone do eksploatacji z maksymalną prędkością 230 km/h w Czechach, Niemczech, Danii, Polsce, Słowacji, na Węgrzech i w Austrii. Te nowoczesne pociągi i lokomotywy zostaną dostarczone do 2026 roku.

Obecne rozmieszczenie pojazdów trakcyjnych ČD na liniach międzystanowych:

Siemens Vectron: Praga - Drezno - Lipsk / Berlin - Hamburg - Kilonia / Flensburg

Bohumin - Warszawa - Terespol

Praga - Ołomuniec - Vsetín - Puchov

Praga - Brno - Bratysława - Budapeszt

380: Praga - Czeskie Budziejowice - Linz,

Praga - Brno - Bratysława - Budapeszt,

Praga - Ołomuniec - Vsetin - Puchov

151: Praga - Ołomuniec - Bohumin - Żylina

680 Pendolino: Praga - Ołomuniec - Bohumin - Żylina - Koszyce

1216 Taurus: Bohumín - Breclav - Wiedeń