Ponowny przetarg na ruch regionalny między Monachium a Pragą

Ponowny przetarg na ruch regionalny między Monachium a Pragą

05 lipca 2023 | Źródło: https://bahnblogstelle.net
PODZIEL SIĘ

Bawarskie Koleje Państwowe (BEG) i czeskie Ministerstwo Transportu ponownie ogłosiły przetarg na przewozy regionalne na trasie Monachium-Praga

 

Fot. Alex

 

Linia będzie przebiegać z głównego dworca kolejowego w Monachium przez Regensburg, Schwandorf, Furth im Wald, Domažlice i Pilzno do Pragi. Umowa rozpoczyna się w grudniu 2027 r. i będzie obowiązywać przez 15 lat do grudnia 2042 r., ogłosiło we wtorek BEG.

Od grudnia 2023 r. do grudnia 2027 r. Länderbahn będzie obsługiwać linię po stronie niemieckiej w dwugodzinnych odstępach. Kolejny kontrakt zostanie przyznany w ramach ogólnoeuropejskiej procedury prowadzonej przez BEG, która planuje, finansuje i kontroluje regionalny i podmiejski transport kolejowy w Bawarii w imieniu Wolnego Państwa. Oczekuje się, że BEG udzieli zamówienia w marcu 2024 roku.

Sieć połączeń obejmuje również parę pociągów kursujących z Hof przez Regensburg do Monachium rano i z powrotem wieczorem. Nowo planowane jest ciągłe późne połączenie z Pragi przez Schwandorf do Monachium oraz w przeciwnym kierunku z Monachium przez Schwandorf do Domažlic. "Będzie to również korzystne dla obszaru Cham/Furth im Wald". Jeśli chodzi o wagony pasażerskie, BEG i czeskie Ministerstwo Transportu wymagają nowych, klimatyzowanych pojazdów z WLAN. Pociągi na linii transgranicznej powinny oferować zimne i gorące posiłki oraz napoje w pokładowym bistro.

Operator kolejowy otrzymuje wartości docelowe dla punktualności, a także dla czystości pociągów, funkcjonalności sprzętu i informacji pasażerskiej. Jeśli cele nie zostaną osiągnięte, naliczane są kary; jeśli zostaną przekroczone, przyznawana jest premia finansowa.