ELP i HVLE wprowadzają przełomowe innowacje dzięki kolejnej lokomotywie EuroDual

ELP i HVLE wprowadzają przełomowe innowacje dzięki kolejnej lokomotywie EuroDual

06 lipca 2023 | Źródło: European Loc Pool AG / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

European Loc Pool AG (ELP), wiodący dostawca usług leasingu lokomotyw, ogłosił podpisanie umowy na drugą lokomotywę EuroDual z Havelländische Eisenbahn Aktiengesellschaft (HVLE). HVLE, będąc największym użytkownikiem lokomotyw EuroDual na rynku, konsekwentnie rozbudowuje swoją flotę. Leasing drugiej lokomotywy EuroDual od ELP w ramach pełnego pakietu usług dodatkowo podkreśla znaczącą współpracę między obiema firmami.

 

Fot. European Loc Pool AG

 

HVLE, znane jako "pionier w dziedzinie 6-osiowych lokomotyw hybrydowych", kontynuuje konsekwentną strategię zastępowania czystej trakcji spalinowej w ciężkich operacjach nowymi lokomotywami hybrydowymi. Włączenie kolejnej lokomotywy EuroDual do swojej floty wzmacnia podstawową działalność HVLE i potwierdza jej zaangażowanie w zrównoważoną przyszłość kolejowego transportu towarowego. Ponadto HVLE udowodniło swoje zaangażowanie jako zaufany partner w branży z wieloletnią tradycją kolejową poprzez przełomowe projekty infrastrukturalne w Berlinie i Brandenburgii.

Podobnie jak HVLE, ELP jest zaangażowana w zrównoważony rozwój i wykorzystanie zaawansowanych technologii w celu zmniejszenia wpływu na środowisko i zwiększenia wydajności operacyjnej. To partnerstwo tworzy sytuację korzystną dla obu firm.
Dodatkowa lokomotywa EuroDual wzmacnia flotę HVLE w jej głównym obszarze działalności. Zostanie ona przekazana HVLE w nadchodzących tygodniach, jeszcze bardziej wzmacniając ich flotę.

 

European Loc Pool koncentruje się na innowacyjnych sześcioosiowych lokomotywach hybrydowych o mocy do 2,8 MW spalinowych, 9 MW elektrycznych i udźwigu 500 kN. Standardowo wszystkie pojazdy są wyposażone w system ETCS Baseline 3 dla poziomu 2. Pierwsze lokomotywy ELP EuroDual są eksploatowane w niemieckiej sieci kolejowej od kwietnia 2020 roku. Umożliwiają one eksploatację na liniach zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych, a także na liniach ładunkowych i manewrowych. Wszystkie podwójne lokomotywy są wyposażone w zdalne sterowanie radiowe.

Począwszy od połowy 2023 r., druga generacja dwunapędowych lokomotyw ELP, Euro9000, zostanie wprowadzona do eksploatacji jako hybrydowa wielosystemowa lokomotywa elektryczna zaprojektowana do użytku we wszystkich europejskich korytarzach. Jako "klient wprowadzający", European Loc Pool zamówił pierwsze dziesięć lokomotyw Euro9000 od Stadlera w maju 2019 roku. Pierwsza wersja z silnikiem wysokoprężnym o mocy 1,9 MW i 9 MW mocy elektrycznej przy sile pociągowej 500 kN będzie używana w Niemczech, Austrii, Holandii, Włoszech, Belgii i Szwajcarii. Następnie obszar działania lokomotywy zostanie rozszerzony na inne kraje i korytarze.

European Loc Pool (ELP) to młoda, innowacyjna firma zajmująca się leasingiem lokomotyw, założona w maju 2018 roku. Siedziba firmy znajduje się w Frauenfeld w Szwajcarii. ELP zamówiła pierwsze lokomotywy EuroDual w trzecim kwartale 2018 r. Od tego czasu ELP podpisała umowę ramową ze Stadlerem na 100 lokomotyw hybrydowych Co'Co. W ramach tej umowy 85 lokomotyw zostało już wydzierżawionych na podstawie długoterminowych umów o świadczenie usług z ponad 30 operatorami w sześciu krajach. ELP kieruje swoją ofertę do operatorów kolejowych i firm logistycznych w całej Europie i koncentruje się na nowych innowacyjnych sześcioosiowych lokomotywach hybrydowych. Pełen zakres usług ELP obejmuje kompleksową ofertę serwisową i ubezpieczeniową, a także możliwość dostosowania wyglądu zewnętrznego lokomotyw.

ELP angażuje się w zrównoważony rozwój i wykorzystuje zaawansowane technologie w celu zmniejszenia wpływu na środowisko przy jednoczesnej poprawie wydajności operacyjnej. Doświadczony zespół profesjonalistów ELP stawia na pierwszym miejscu bezpieczeństwo, niezawodność i efektywność kosztową, aby przekraczać oczekiwania klientów.

Havelländische Eisenbahn AG (HVLE), z 130-letnią historią, jest jednym z najbardziej renomowanych dostawców wysokiej jakości usług w niemieckim kolejowym transporcie towarowym. HVLE jest liderem na rynku transportu ciężkich ładunków z materiałami budowlanymi w Niemczech. Ponadto firma przewozi towary takie jak zboża i towary niebezpieczne. Oprócz własnej infrastruktury, w tym stacji rozrządowej Wustermark, HVLE obsługuje również infrastrukturę dla swoich klientów. Grupa HVLE zatrudnia 300 pracowników, którzy utrzymują w ruchu flotę 55 lokomotyw i ponad 800 wagonów towarowych. HVLE jest dobrze znane na rynku z ciągłej współpracy z producentami pojazdów w celu opracowywania i wprowadzania innowacji technicznych, takich jak lokomotywa EuroDual.