CargoBeamer zwiększa częstotliwość kursowania pociągów między Niemcami a Włochami

CargoBeamer zwiększa częstotliwość kursowania pociągów między Niemcami a Włochami

06 września 2023 | Źródło: CargoBeamer / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

CargoBeamer, wiodący europejski operator transportu kolejowego naczep drogowych i innych multimodalnych jednostek transportowych, pod koniec sierpnia 2023 roku zwiększył do 17 par pociągów tygodniowo na 825-kilometrowej trasie między terminalami Kaldenkirchen (Niemcy) i Domodossola (Włochy). Trasa obsługiwana przez operatora przebiega przez korytarz Simplon i tunel bazowy Löchberg, więc naprawy tunelu bazowego Gotthard nie mają wpływu na jego działanie.

 

Terminal CargoBeamer w DomodossolaFot. CargoBeamer

 

Dzięki nowemu rozkładowi jazdy, CargoBeamer oferuje swoim klientom dużą elastyczność, oferując do czterech rejsów dziennie w każdą stronę. Podobnie jak w przypadku połączeń CargoBeamer, oprócz naczep i kontenerów, klienci mogą wysyłać naczepy bez dźwigu, P400, naczepy chłodnicze i silosowe. Transport każdej jednostki zmniejsza ślad węglowy średnio o 79%, a pozostałe emisje są kompensowane przez CargoBeamer poprzez certyfikaty CO2, dzięki czemu wszystkie przesyłki są całkowicie neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. CargoBeamer kontynuuje współpracę z BLS Cargo jako partnerem trakcyjnym.

Na początku września zakończono prace budowlane mające na celu zwiększenie przepustowości terminalu CargoBeamer w Domodossola. CargoBeamer nabył nieruchomość w 2021 roku i od marca 2022 roku obsługuje pierwsze pociągi za pomocą reachstackerów. Rozbudowa obejmuje rozszerzenie trzech istniejących torów do załadunku i manewrowania do około 700 metrów każdy, asfaltowanie kolejnych obszarów i stworzenie dodatkowych miejsc parkingowych dla naczep. Całkowita przepustowość terminali zwiększa się z 2 do 5 par pociągów dziennie, przy czym rozbudowa eliminuje konieczność podziału pociągów na dwie części. Niektóre pociągi będą nadal obsługiwane w pobliskim terminalu Domo2, którego operatorem jest DB Cargo Transa/FLS. W kolejnym kroku CargoBeamer planuje zainstalować własną technologię przeładunku poziomego, przekształcając Domodosolę w centralny węzeł dla tras intermodalnych w ruchu transalpejskim.

Nicolas Albrecht, dyrektor generalny CargoBeamer, mówi: "Zwiększenie częstotliwości na naszej historycznie najsilniejszej linii Kaldenkirchen - Domodossola to kolejny krok w kierunku zwiększenia naszego udziału w rynku przewozów między Niemcami/Beneluksem a Włochami. Nowy rozkład 17 cotygodniowych rotacji odzwierciedla nasze ambicje i zaangażowanie w korytarz transalpejski. Równolegle z nową częstotliwością, pracujemy nad rozbudową Kaldenkirchen i Domodossola w ważne kamienie węgielne naszej sieci jako najnowocześniejsze terminale CargoBeamer o dużej przepustowości".

O CargoBeamer

Grupa CargoBeamer jest innowacyjnym dostawcą usług logistycznych w zakresie transportu kombinowanego między transportem drogowym i kolejowym. Jako pioniera w dekarbonizacji transportu towarowego w Europie na dużą skalę, jej misją jest poprawa stanu środowiska dzięki przełomowym i opłacalnym rozwiązaniom umożliwiającym przeniesienie transportu towarowego z dróg na tory. System CargoBeamer, składający się z opatentowanych wagonów, terminali przeładunkowych i oprogramowania logistycznego, umożliwia transport kolejowy zwłaszcza naczep bez dźwigu, co znacznie zmniejsza emisję CO2 i inne koszty zewnętrzne. Od początku 2022 r. zarówno firma, jak i usługi są certyfikowane jako neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Obecnie pociągi są obsługiwane w Niemczech, Francji, Włoszech i Wielkiej Brytanii. Firma pracuje nad stworzeniem europejskiej sieci wydajnych terminali CargoBeamer, połączonych w stałych rozkładach jazdy pociągami składającymi się z maksymalnie 36 wagonów.