Koleje Niemieckie (DB) nadal zwiększają liczbę operacji szlifowania prewencyjnego szyn na liniach dużych prędkości przy użyciu technologii Vossloh. Na 2024 r. operator infrastruktury DB Netz zamówił od Vossloh 13 000 kilometrów torów do szlifowania z dużą prędkością - o 1000 kilometrów więcej niż w 2023 r., kiedy zamówienie na szlifowanie wzrosło z 11 000 do 12 000 kilometrów.
Maszyna Vossloh jest w stanie szlifować szyny w ruchu z prędkością ponad 80 km/h, co pozwala na prowadzenie prac w nocy bez zakłócania ruchu pociągów towarowych. W trybie transportowym maszyna zbiera i analizuje dane o stanie torów w czasie rzeczywistym, aby podejmować decyzje o potrzebie prewencyjnego szlifowania szyn na określonych odcinkach.

Technologia szlifowania z dużą prędkością będzie wykorzystywana przede wszystkim na najbardziej ruchliwej części szkieletowej sieci DB, której długość ma się potroić do 9 200 kilometrów do 2030 roku.