NRS zamawia dodatkową lokomotywę EuroDual od ELP

NRS zamawia dodatkową lokomotywę EuroDual od ELP

13 października 2023 | Źródło: ELP
PODZIEL SIĘ

European Loc Pool (ELP), wiodący dostawca innowacyjnych usług leasingu lokomotyw, z dumą ogłasza podpisanie umowy na lokomotywę EuroDual z Nordic Rail Service GmbH (NRS). NRS doda tym samym drugą lokomotywę tego typu do swojej floty, zdobywając już doświadczenie z własną lokomotywą EuroDual.

 

Fot. ELP

Jak podkreśla Jörg Ullrich, dyrektor zarządzający Nordic Rail Services GmbH: "Kluczowym czynnikiem jest wyjątkowa moc lokomotywy EuroDual i jej zdolność do efektywnej obsługi tak zwanej "pierwszej i ostatniej mili". Ma to ogromne znaczenie, ponieważ często działamy na niezelektryfikowanych trasach w punktach rozładunku gdzie użycie lokomotyw elektrycznych nie jest możliwe. Lokomotywa EuroDual umożliwia nam poruszanie się po tych trasach w sposób wydajny i przyjazny dla środowiska".

Nordic Rail Service GmbH (NRS) jest częścią grupy przedsiębiorstw Lübecker Hafen-Gesellschaft (LHG). Decyzja NRS o dzierżawie drugiej lokomotywy EuroDual jest wynikiem skrupulatnego procesu oceny. Lokomotywa EuroDual oferuje znaczne korzyści w transporcie towarów masowych, szczególnie pod względem wydajności i niezawodności. Według NRS lokomotywa EuroDual oferuje znaczne korzyści w porównaniu do 6-osiowych lokomotyw spalinowych. 6-osiowe lokomotywy spalinowe są bardziej wymagające pod względem konserwacji ze względu na silniki wysokoprężne, podczas gdy EuroDual dodatkowo zapewnia koncepcję spalinowo-elektryczną, która jest nie tylko bardziej niezawodna, ale także mocniejsza i szybciej przyspiesza. Ma to kluczowe znaczenie dla zwiększenia wydajności. Co więcej, operatorzy tacy jak NRS korzystają z niższych opłat koszty operacyjne i mniejszy wpływ na środowisko, ponieważ mogą częściej pracować pod liniami napowietrznymi. Lokomotywa EuroDual jest wykorzystywana na różnych trasach w regionie północnych Niemiec, szczególnie do transportu materiałów budowlanych. Służy do załadunku materiałów z kamieniołomów i rozładunku ich w punktach przeładunkowych na terenach niezelektryfikowanych.

„Nordic Rail Service zyskała reputację w sektorze ciężkiego transportu towarowego, szczególnie dzięki licznym transportom materiałów budowlanych. Firma ma wieloletnie doświadczenie w użytkowaniu lokomotyw 6-osiowych i jest podekscytowana możliwością pełnego przejścia na EuroDual jako następcę swoich lokomotyw do dużych obciążeń zasilanych wyłącznie silnikiem wysokoprężnym” – mówi Emiel Knarren, menedżer sprzedaży w ELP.

Jörg Ullrich jest zadowolony ze współpracy z ELP: „Szczególnie cenimy kompleksowy pakiet usług, dzięki któremu możemy skupić się na obsłudze lokomotywy. Krótki czas dostawy również odegrał kluczową rolę w naszej decyzji o wyborze ELP.”

 

 

Dostawa kolejnej lokomotywy EuroDual do NRS jest już zaplanowana na ten miesiąc.

Więcej o lokomotywach hybrydowych

European Loc Pool koncentruje się na innowacyjnych sześcioosiowych lokomotywach hybrydowych o mocy do 2,8 MW spalinowej, 9 MW elektrycznej i mocy trakcyjnej 500 kN. Standardowo wszystkie pojazdy są wyposażone w ETCS Od kwietnia 2020 roku na niemieckiej sieci kolejowej kursują pierwsze lokomotywy ELP EuroDual. Umożliwiają one pracę na liniach zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych,. Wszystkie lokomotywy wyposażone są w zdalne sterowanie radiowe.

Od połowy 2023 roku do użytku została oddana druga generacja lokomotyw dualnych ELP – Euro9000 – jako hybrydowa wielosystemowa lokomotywa elektryczna przeznaczona do użytku we wszystkich europejskich korytarzach. Jako „klient startowy” firma European Loc Pool zamówiła w maju 2019 r. u Stadlera pierwsze dziesięć lokomotyw Euro9000. Pierwsza wersja o mocy 1,9 MW oleju napędowego i 9 MW mocy elektrycznej przy sile pociągowej 500 kN będzie eksploatowana w Niemczech, Austrii, Holandię, Włochy, Belgię i Szwajcarię. W dalszej kolejności obszar działania lokomotywy zostanie rozszerzony na inne kraje i korytarze.

O firmie European Loc Pool AG

European Loc Pool (ELP) to młoda, innowacyjna firma leasingowa lokomotyw, założona w maju 2018 roku. Siedziba firmy znajduje się w Frauenfeld w Szwajcarii. ELP zamówiło pierwsze lokomotywy EuroDual w trzecim kwartale 2018 roku. Od tego czasu ELP podpisało umowę ramową ze firmą Stadler na 100 lokomotyw hybrydowych Co’Co’. Na mocy tej umowy 85 lokomotyw zostało już wynajętych w ramach długoterminowych umów full-service z ponad 30 operatorami w sześciu krajach. ELP jest skierowany do operatorów kolejowych i firm logistycznych w całej Europie i koncentruje się na nowych innowacyjnych sześcioosiowych lokomotywach hybrydowych. Leasing full-service ELP obejmuje kompleksową ofertę serwisową i ubezpieczeniową oraz możliwość personalizacji wyglądu zewnętrznego lokomotyw.

ELP angażuje się w zrównoważony rozwój i wykorzystuje zaawansowaną technologię, aby zmniejszyć swój wpływ na środowisko, jednocześnie poprawiając wydajność operacyjną. Doświadczony zespół profesjonalistów ELP stawia na bezpieczeństwo, niezawodność i opłacalność, aby przekroczyć oczekiwania klientów.