Więcej pociągów wodorowych Stadlera dla stanu Kalifornia

Więcej pociągów wodorowych Stadlera dla stanu Kalifornia

13 października 2023 | Źródło: Stadler Rail
PODZIEL SIĘ

Stan Kalifornia i Stadler podpisały dziś (13.10.2023 r.) przełomowe porozumienie, stanowiące znaczący krok w kierunku zrównoważonej i bezemisyjnej przyszłości Złotego Stanu. W ramach tego przełomowego kontraktu Stadler dostarczy Kalifornijskiej Agencji Transportu Stanowego (CalSTA) i Caltrans cztery najnowocześniejsze pociągi napędzane wodorem, z opcją nabycia do 25 dodatkowych składów.

 

Fot. Stadler Rail

 

Partnerstwo pomiędzy Stadler i San Bernardino County Transportation Authority (SBCTA) utorowało drogę do stworzenia pierwszego w Ameryce Północnej pociągu napędzanego wodorem. Przełomowy pojazd został zaprezentowany światu podczas dwóch międzynarodowych wydarzeń: InnoTrans 2022 i APTA EXPO 2023, przyciągając uwagę partnerów branżowych, agencji tranzytowych, entuzjastów kolei i obrońców środowiska.

Nowy pociąg wodorowy firmy Stadler przeszedł szeroko zakrojone testy zarówno w Szwajcarii, jak i w USA, potwierdzając swoją wyjątkową wydajność i niezawodność. Pomyślne testy doprowadziły do bezprecedensowej decyzji CalSTA i Caltrans o wejściu na tę innowacyjną ścieżkę wraz z firmą Stadler.

Podpisana dziś umowa stanowi kolejny etap współpracy, wprowadzając dalej rozwinięty model SBCTA o zwiększonej zdolności transportowej. Świadczy to o niezachwianym zaangażowaniu Caltrans w inwestowanie w najnowocześniejsze technologie, które pomogą Kalifornii spełnić ambitne założenia dotyczące bezemisyjnego transportu kolejowego.

"Celem Stadlera jest pomoc w uczynieniu podróży w Ameryce Północnej przyjaznymi dla środowiska poprzez dostarczane przez nas pojazdy i usługi. Tylko nieliczne linie kolejowe w USA są zelektryfikowane, dlatego rozwiązania takie jak FLIRT H2 są tutaj tak ważne" - mówi Ansgar Brockmeyer, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w Grupie Stadler.

Martin Ritter, dyrektor generalny Stadler US, powiedział: "Nasz projekt pociągu z akumulatorowym ogniwem paliwowym zmienia amerykańską branżę taboru kolejowego w zakresie alternatywnych systemów napędowych, łącząc typową dla Stadlera najwyższą jakość i niezawodność. Wprowadzamy innowacje, które nie tylko zmieniają kolej, ale także istotę zrównoważonego transportu w Ameryce". Dodaje: "Ten kontrakt jest świadectwem naszego nieustannego dążenia do zrównoważonych, przyjaznych dla środowiska rozwiązań transportowych i cieszymy się, że możemy odegrać kluczową rolę w podróży Kalifornii w kierunku czystszej, bardziej ekologicznej przyszłości".

Wraz z rozwojem kolejnej dużej inwestycji kolejowej w Kalifornii, wdrożenie tych pociągów wodorowych w całym stanie może zrewolucjonizować przemysł kolejowy, jednocześnie znacznie zmniejszając emisję dwutlenku węgla. Bezkonkurencyjne doświadczenie firmy Stadler w dziedzinie napędów alternatywnych stawia ją w czołówce firm oferujących zrównoważone rozwiązania transportowe. Zaangażowanie Kalifornii w budowę bezemisyjnej sieci kolejowej, w połączeniu z innowacyjną technologią Stadlera, oznacza przełomowe partnerstwo, które będzie miało trwały wpływ na środowisko i przyszłość transportu kolejowego.

 

Stadler buduje pociągi od ponad 80 lat. Dostawca rozwiązań mobilnych w zakresie budowy pojazdów szynowych, serwisu i technologii sygnalizacyjnej ma swoją siedzibę w Bussnang we wschodniej Szwajcarii. Zatrudnia około 13 500 pracowników w różnych lokalizacjach produkcyjnych i inżynieryjnych, a także w ponad 70 lokalizacjach serwisowych. Firma jest świadoma swojej społecznej odpowiedzialności za zrównoważoną mobilność i dlatego stawia na innowacyjne, zrównoważone i trwałe produkty wysokiej jakości. Gama produktów w dziedzinie kolei głównych i transportu miejskiego obejmuje pociągi dużych prędkości, pociągi międzymiastowe, pociągi regionalne i podmiejskie, metro, tramwaje i tramwaje. Stadler produkuje również lokomotywy liniowe, lokomotywy manewrowe i wagony pasażerskie. Jest wiodącym na świecie producentem pojazdów szynowych z napędem zębatkowym.