W czwartek, 2 listopada 2023 r., do bratysławskiej lokomotywowni Východné dostarczono kolejną z tak zwanych lokomotyw testowych producenta Siemens Mobility. Vectron MS 193.819 został wyprodukowany w 2017 r. i od tego czasu służy producentowi w różnych testach na europejskiej infrastrukturze. Na przykład w tym roku zakończył testy w Belgii. We wrześniu lokomotywa pojawiła się w Niemczech, skąd następnie udała się na tor testowy do Polski.
W czwartek, 2 listopada 2023 r., do bratysławskiej lokomotywowni Východné dostarczono kolejną z tak zwanych lokomotyw testowych producenta Siemens Mobility. Vectron MS 193.819 został wyprodukowany w 2017 r. i od tego czasu służy producentowi w różnych testach na europejskiej infrastrukturze. Na przykład w tym roku zakończył testy w Belgii. We wrześniu lokomotywa pojawiła się w Niemczech, skąd następnie udała się do Polski na tor testowy Instytutu Kolejnictwa nieopodal Żmigródu.
To właśnie z polskiego toru została przetransportowana do lokomotywowni w Bratysławie na przegląd związany z systemem sygnalizacji MIREL. Co ciekawe, lokomotywa została pierwotnie zbudowana z pakietem D/A/CH/I/NL, ale został on rozszerzony na inne kraje, w tym te, w których używany jest MIREL. Lokomotywa jest jednak dopuszczona do eksploatacji tylko poza obszarem testowym w Niemczech i Austrii, więc musiała zostać przetransportowana do Bratysławy. Transport lokomotywy ze stacji Chałupki do Bratysławy zapewniła brneńska firma JKS braci Kotas, przewoźnikiem pociągu w Czechach był MBM RAIL, a na Słowacji CityRail. Ostatni etap podróży do Bratysławy był obsługiwany przez Iron 210.017