RBS kupuje nowe pociągi na trasę Solothurn-Bern

RBS kupuje nowe pociągi na trasę Solothurn-Bern

02 stycznia 2024
PODZIEL SIĘ

RBS odnawia swoją flotę pojazdów, aby zapewnić pasażerom więcej przestrzeni i komfortu: w ciągu najbliższych kilku lat na linii Solothurn-Bern RegioExpress  ma zostać uruchomionych około 20 nowych pociągów. 

 

RBS kupuje nowe pociągi na trasę Solothurn-Bern
Fot. RBS

 

Aby zastąpić najstarsze pociągi RBS i móc korzystać z dłuższych pociągów na linii Solothurn-Bern (RE5), RBS zamawia nowe pojazdy. Łącznie 20 pociągów wieloczłonowych wraz z opcjami zostało zgłoszonych do przetargu w dwóch częściach: 14 pojazdów ma zostać wprowadzonych do eksploatacji od 2028 r., a kolejne sześć pojazdów najwcześniej od 2029 r., umożliwiając pasażerom podróżowanie w większym komforcie i z większą przestrzenią.

RBS tworzy więcej przestrzeni dzięki dłuższym pociągom

Podobnie jak istniejące pociągi RBS, nowe zespoły trakcyjne mają 60 metrów długości, a pewnego dnia będą mogły również podróżować jako tzw. trakcja potrójna o długości 180 metrów. Pozwoli to RBS na stworzenie znacznie większej przepustowości na trasie między Solothurn a Bernem, która już dziś jest bardzo dobrze wykorzystywana. Nowe, nowoczesne pojazdy będą miały dużą zdolność przyspieszania, wejścia bez barier z przesuwanymi stopniami o zmiennej szerokości i przestronne wielofunkcyjne obszary dla wózków dziecięcych, rowerów, bagażu i wózków inwalidzkich. Planowany jest również przedział 1. klasy. W nowych pojazdach zostaną również uwzględnione sugestie pasażerów zgłoszone podczas opracowywania najnowszego taboru, który jeździ po sieci tras RBS od pięciu lat. RBS tradycyjnie kładzie również nacisk na wysokiej jakości i funkcjonalny design.

Pociągi "Secondas" zbliżają się do końca swojego życia

Pociągi S-Bahn "Secondas", które obecnie kursują głównie na trasie S8 między Bätterkinden a Bernem, mają już ponad 30 lat. Pojazdy zostały gruntownie zmodernizowane w latach 2010-2013 i obecnie ich żywotność dobiega końca. Ze względu na ich wiek, koszty utrzymania rosną, a części zamienne są trudno dostępne. Zamiast "Secondas", obecne pociągi RE "NExT" będą kursować na linii S8 z nowym zamówieniem. 

 

Fot. RBS