Pod koniec 2024 roku, naznaczonego obchodami pierwszych 100 lat istnienia, kolej Vigezzina-Centovalli przeżyje w listopadzie poważną rewolucję. Linia kolejowa Domodossola-Locarno, nieformalnie nazywana Centovallina w Szwajcarii i Vigezzina we Włoszech, to linia kolejowa o rozstawie szyn 1000 mm, pokonująca mocno zróżnicowany, górzysty teren między Domodossola we Włoszech i Locarno w Szwajcarii. Przebiega przez dolinę Vigezzo (po stronie włoskiej) i Centovalli (po stronie szwajcarskiej).
Ferrovie Autolinee regionali Ticinesi SA (FART) i Stadler podpisały umowę na produkcję i dostawę ośmiu nowych zespołów trakcyjnych pod koniec grudnia 2020 roku. Nowa, nowoczesna i bardziej wydajna flota umożliwi FART zaspokojenie bieżących potrzeb transportu publicznego i sektora turystycznego w regionie. Pojazdy wieloczłonowe są w pełni zgodne z ustawą o osobach niepełnosprawnych (LDis).
Po raz pierwszy Stadler zbuduje w Ticino nowe, dostosowane do indywidualnych potrzeb wąskotorowe zespoły trakcyjne do regionalnego i transgranicznego transportu kolejowego. Nowy tabor składa się z czterech wąskotorowych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do czterech wagonów, które będą wykorzystywane w komunikacji międzynarodowej na trasie Locarno – Domodossola. Kolejne cztery trzyczłonowe składy przeznaczone są do komunikacji regionalnej pomiędzy Locarno a Camedo.
Pociągi planowane do obsługi regionalnej będą miały długość około 49 metrów i będą miały 109 miejsc siedzących, natomiast pociągi planowane do obsługi międzynarodowej będą miały około 63 metry i będą miały 142 miejsca siedzące. Innowacyjny system informacji dla pasażerów uzupełnia podróż na pokładzie kolei Vigezzina-Centovalli.