Kolejowe szlaki Dolnego Śląska: Pociągiem w Góry Sowie

Kolejowe szlaki Dolnego Śląska: Pociągiem w Góry Sowie

10 stycznia 2024 | Źródło: KSK Wrocław
PODZIEL SIĘ

Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu zaprasza na drugą odsłonę projektu “Kolejowe szlaki Dolnego Śląska”. Głównym celem naszej oferty jest możliwość zwiedzania Dolnego Śląska z kolejowej perspektywy - poprzez podróż w wagonach historycznych ciągniętych zabytkową lokomotywą. Coraz więcej linii kolejowych w Województwie Dolnośląskim po wielu dekadach wraca do “życia”, co daje możliwość organizacji wycieczek, jakich nowe pokolenia nie mogły wcześniej doświadczać. Planujemy podróżować po trasach, po których nie jeżdżą na co dzień pociągi pasażerskie, a zwłaszcza po liniach, które są wizytówkami krajobrazowymi Dolnego Śląska. Dodatkiem do przejazdów jest komentarz przewodnika ( dostępny tylko w części składu ) - przez klasyczny radiowęzeł opowie on o historii mijanych miejsc w nawiązaniu do historii kolejnictwa, architektury, przemysłu i samego regionu. 

 

Fot. Artur Wieczorek /KSK Wrocław

 

W dniu 14 kwietnia 2024 mamy do zaproponowania 3 pociągi, które pojadą odcinkami wymienianymi często jako najpiękniejsze w naszym kraju:

Wrocław Główny - Świdnica Miasto - Jedlina Zdrój (czas na zwiedzanie - około 5 godz.) - Świdnica Miasto - Wrocław Główny

Jedlina Zdrój - Nowa Ruda (czas na zwiedzanie - około 3,5 godz.) - Jedlina Zdrój 

Nowa Ruda - Jedlina Zdrój - Wałbrzych Główny - Jedlina Zdrój - Nowa Ruda

 

Trasa z Wrocławia jest okazją do całodniowej wycieczki ze zwiedzaniem Jedliny Zdrój lub Nowej Rudy. Będzie także możliwość zaliczenia dodatkowej trasy do Wałbrzycha, biegnącej m.in. przez najdłuższy tunel w Polsce, mierzący ponad 1600m.

Wagony historyczne serii Bi z lat 1928 - 1930 oraz salonkę i kuszetkę z lat 70-tych XX wieku pociągnie lokomotywa “Fiat” SU45 - 079 z 1973 roku (jedyny czynny z tej serii spalinowóz utrzymany w historycznych barwach wraz z oryginalnym wyposażeniem technicznym. Lokomotywa posiada także detale dekoracyjne, w jakie spalinowozy te wyposażano w latach ich codziennej eksploatacji).

Wagony nie są ogrzewane, co należy wziąć pod uwagę w doborze ubrań w wypadku niższych temperatur. 

W składzie funkcjonuje bar serwujący kawę z ekspresu, herbatę i zimne napoje. Można w nim także kupić klubowe gadżety. Cały zysk ze sprzedaży w barze przeznaczamy na cele statutowe stowarzyszenia.

Wybierając się z nami na wycieczkę wspierasz ratowanie zabytków kolejnictwa – zyski ze sprzedaży biletów, w tym klubowych gadżetów i pamiątek przeznaczane są na remonty, prace bieżące przy zabytkowym taborze oraz cele statutowe Klubu.

Rozkład jazdy i sprzedaż biletów już wkrótce!