WESTbahn zamyka najbardziej udany rok finansowy i planuje dalszy wzrost

WESTbahn zamyka najbardziej udany rok finansowy i planuje dalszy wzrost

03 lutego 2024 | Źródło: Westbahn / zukunftbahn / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

WESTbahn zakończył rok 2023 z imponującymi wynikami wzrostu i optymistycznymi planami na przyszłość. Dyrektorzy zarządzający WESTbahn Management GmbH, Thomas Posch i Florian Kazalek, podzielili się spostrzeżeniami na temat najbardziej udanego roku finansowego Rail Holding AG i nakreślili plany ekspansji na 2024 rok.

 

 

Fot. Westbahn

 

Trzycyfrowy wzrost przychodów i rosnące zyski

Z ponad 7,7 milionami pasażerów, WESTbahn odnotował znaczny wzrost liczby pasażerów o 34% w 2023 roku. Wstępne dane pokazują łączny obrót w wysokości ponad 120 mln euro, co odpowiada imponującemu wzrostowi o około 35% w porównaniu z rokiem poprzednim. Stanowi to kamień milowy, ponieważ WESTbahn po raz pierwszy osiąga trzycyfrowe przychody.

Florian Kazalek, dyrektor zarządzający WESTbahn Management GmbH, podkreślił rolę firmy w austriackim systemie mobilności: "WESTbahn odgrywa zatem bardzo istotną rolę dla austriackich podróżnych i jest obecnie nieodzowną częścią trasy WEST. Rok 2023 był doskonałym rokiem dla WESTbahn. Udało nam się zwiększyć przychody, dobrze zarządzać kosztami i zwiększyć zyski". Oczekiwany zysk w 2023 roku to ponad 10 milionów euro.

WESTbahn planuje zwiększyć liczbę pracowników o około 20% w 2024 r., szczególnie załogi i obsługi klienta. Oprócz skupienia się na niezawodności i serdeczności, firma podkreśla również koncepcję doskonałości jako klucza do sukcesu.

Kontynuacja ofensywy ekspansyjnej

WESTbahn kontynuuje swoją ofensywę ekspansji, która w ostatnich latach doprowadziła do kilku rozszerzeń tras na zachód. Thomas Posch wyjaśnił: "Nasze pociągi kursują już z Wiednia Westbahnhof do Monachium od niespełna dwóch lat, do Innsbrucka od ponad roku, a od 7 tygodni włączamy wszystkie kraje związkowe wzdłuż trasy WEST do naszej krajowej usługi wraz z przedłużeniem trasy do Vorarlbergu".

Dalsze kroki planowane są na 2024 r., w tym dodatkowe połączenie dzienne do Vorarlbergu i skrócenie czasu podróży do Ländle o około godzinę. W grudniu wprowadzone zostaną również nowe bezpośrednie połączenia do Stuttgartu.