Hitachi Rail kończy pierwsze dynamiczne testy systemu sygnalizacji Digital Interlocking

Hitachi Rail kończy pierwsze dynamiczne testy systemu sygnalizacji Digital Interlocking

06 lutego 2024 | Źródło: Hitachi Rail / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Hitachi Rail pomyślnie zakończyło pierwszy dynamiczny test swojej cyfrowej technologii sygnalizacji dla linii dużych prędkości Paryż-Lyon. Ten kluczowy kamień milowy we wdrażaniu systemu blokad nowej generacji Hitachi Rail oznacza, że projekt ma wejść do eksploatacji jesienią 2024 roku.

 

 

Fot. Hitachi Rail

 

We współpracy z SNCF Reseau nasze zespoły pracują nad modernizacją linii dużych prędkości Paryż-Lyon poprzez zastąpienie obecnych skrzynek sygnalizacyjnych skomputeryzowanymi systemami blokad nowej generacji, znanymi jako SEI+. Projekt jest częścią kontraktu LGV+ Paryż - Lyon i został przyznany Hitachi Rail w grudniu 2019 r. na łączną kwotę 129,3 mln EUR.

Testy dynamiczne są kluczowym etapem w rozwoju projektu linii kolejowej, ponieważ stanowią kulminację, w rzeczywistym środowisku, wielu miesięcy przygotowań i programowania.

Testy zostały przeprowadzone na początkowym odcinku w rejonie Paryża (strefa A) i potwierdziły, że system blokad Hitachi Rail prawidłowo umożliwił pociągowi testowemu, wyposażonemu w cyfrową sygnalizację ERTMS, jazdę z rzeczywistymi poleceniami z centrum zdalnego sterowania Mistral w Lyonie (ponad 500 km dalej). Ten nowy system wykorzystuje europejski standard komunikacji i interoperacyjności pociągów naziemnych, oparty na innowacyjnych technologiach komputerowych i telekomunikacyjnych.

"To pierwszy raz, kiedy kompetencje Hitachi Rail obejmują niezbędne usługi, takie jak testowanie na platformie i testowanie na miejscu w ramach projektu renowacji linii obsługiwanej przez SNCF. Dlatego chcielibyśmy podziękować SNCF za zaufanie i ścisłą współpracę między naszymi zespołami, co pozwoliło nam pomyślnie zakończyć ten kluczowy etap projektu", mówi Bernard Teyssieux, kierownik projektu w Hitachi Rail.

W projekt zaangażowanych jest ponad sto osób, w tym 30 członków zespołu Hitachi Rail zajmujących się rozwojem nowej technologii SEI+.

Złożoność testów polega na tym, że linia jest w eksploatacji, a zatem testy mogą odbywać się tylko w nocy. Testerzy Hitachi Rail na miejscu zostali zmobilizowani do nadzorowania podstacji SEI+ testowanych wzdłuż linii i do pomocy pracownikom SNCF w pokoju kontrolnym w Lyonie w zbieraniu i analizowaniu wyników.

Kolejnym ważnym etapem projektu jest zakończenie opracowywania produktu wraz z powiązaną dokumentacją bezpieczeństwa i zakończenie testów na miejscu przed rozpoczęciem komercyjnej eksploatacji jesienią 2024 r.