Ograniczenia wpłyną również na usługi Railjet z Pragi do Grazu.
Austriackie Koleje Federalne ÖBB od przyszłego tygodnia ograniczą ruch na linii kolejowej przez Semmering. Powodem jest szeroko zakrojona przebudowa jednej z głównych tras przez Alpy.
ÖBB ogłosiło rozpoczęcie napraw w komunikacie prasowym. Zarządca infrastruktury kontynuuje inwestycję o wartości 59 milionów euro, mimo że znaczenie tej linii gwałtownie spadnie po 2030 roku. W okolicy budowany jest nowy tunel. W międzyczasie jednak 180 pociągów dziennie będzie nadal kursować przez Semmering.
"Ruch drogowy obciąża tę 170-letnią linię górską. Ze względu na swoje położenie i niekorzystne warunki pogodowe, linia jest bardzo obciążona. Dlatego linia wymaga renowacji", powiedział ÖBB.
ÖBB szacuje, że na linii będzie pracować 250-300 osób dziennie. Główna inwestycja zostanie przeznaczona na naprawę i odnowienie torów i rozjazdów. Łącznie położonych zostanie około 12 kilometrów nowych torów, a 19 rozjazdów zostanie zastąpionych nowymi. Podjęte zostaną również środki odwadniające oraz odnowienie okablowania i podtorza kolejowego w obszarze Gloggnitz. Odnowione zostaną również konstrukcje ochronne zapobiegające spadaniu drzew i kamieni na linię.
Prace na linii rozpoczęły się na początku lutego, a pierwsze poważne ograniczenia ruchu będą miały miejsce od 17 lutego. Usługi regionalne między Gloggnitz lub Payerbach-Reichenau a Mürzzuschlag będą ograniczone do 20 maja.
Główne ograniczenia rozpoczną się 6 kwietnia. Od 28 kwietnia linia nie będzie już działać. Autobusy zastępcze będą kursować między Wiener Neustadt i Mürzzuschlag, a pociągi nocne zostaną przekierowane.
Linia przez Semmering została ukończona w 1854 roku i jest jedną z kilku linii wpisanych na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Jej długość wynosi niecałe 42 kilometry. Była to pierwsza w Europie kolej górska o normalnym rozstawie szyn.