Jej uruchomienie zaplanowano na 2028 r. i będzie ona obsługiwać także mniejsze stacje.
Chociaż kilku przewoźników (Renfe, Trenitalia) działa obecnie we francuskiej sieci kolei dużych prędkości, są to firmy należące do innych krajów. Nie ma jeszcze prywatnego przewoźnika.
Zgodnie z umową, Kevin Speed ma nabyć zdolność do obsługi pociągów na trzech trasach od 2026 roku i będzie obsługiwać pociągi pod marką ilisto. Każda trasa ma pomieścić do 16 par pociągów. Operacje próbne mają rozpocząć się w 2026 roku, a normalne kursowanie w 2028 roku.
Jak dotąd operator planuje trzy trasy: Lille Flandres - TGV Haute-Picardie - Paris Gare du Nord, Strasburg - Lorraine TGV - Meuse TGV 1 - Champagne-Ardenne TGV - Paris Gare de l'Est i Lyon Part-Dieu - Mâcon-Loché TGV - Le Creusot-Montceau-Montchanin TGV - Paris Gare de Lyon. "Będziemy zatrzymywać się na mniejszych stacjach, gdzie obsługa nie jest jeszcze tak dobra", powiedział przewoźnik.
Kevin Speed to projekt, który powinien pomóc zwiększyć udział kolei w całkowitym transporcie- powiedział minister Patrice Vergriete. Istnieje dobre doświadczenie w zakresie konkurencji ze strony wielu przewoźników na liniach dużych prędkości, szczególnie we Włoszech i od dwóch lat w Hiszpanii.
Założona przez Laurenta Fourtune'a i innych dyrektorów firma wciąż poszukuje większego kapitału na rozwój. Przewoźnik zamówił 20 szybkich pociągów od Alstomu.