Więcej pasażerów w międzynarodowych pociągach DB

Więcej pasażerów w międzynarodowych pociągach DB

06 kwietnia 2024 | Źródło: www.ferrovie.info / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Międzynarodowy transport dalekobieżny Deutsche Bahn (DB) kwitnie: w 2023 r. granice przekroczy 24 mln podróżnych. Odpowiada to wzrostowi o 21% w porównaniu z rokiem 2019.

 

Fot. DB AG

 

DB do tej pory znacznie przekroczył poziom sprzed Covid. Dzięki nowym połączeniom i wykorzystaniu dłuższych pociągów, liczba dostępnych miejsc wzrosła o 13% w tym samym okresie. Michael Peterson, członek zarządu DB ds. dalekobieżnego transportu pasażerskiego: "Coraz więcej osób podróżuje pociągami po Europie. Rok 2023 był rokiem międzynarodowych podróży kolejowych.

Cieszymy się z dwucyfrowego wzrostu międzynarodowego transportu dalekobieżnego. Boom kolejowy ma dobre powody: od centrum miasta do centrum miasta pociąg zdobywa punkty dzięki krótkim czasom podróży i atrakcyjnym cenom. I oczywiście każda podróż pociągiem jest przyjazna dla klimatu Europy".

W tym roku Deutsche Bahn planuje dalsze usprawnienia w ruchu międzynarodowym. Po zatwierdzeniu, ICE 3neo powinien zostać po raz pierwszy użyty na połączeniach Frankfurt nad Menem-Bruksela i Frankfurt nad Menem-Amsterdam podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej od połowy czerwca 2024 roku. Sześć miesięcy przed terminem - dzięki doskonałej współpracy z producentem Siemens Mobility, organami zatwierdzającymi i europejską współpracą kolejową.

Najnowocześniejsze pociągi DB zastępują przestarzałe poprzednie modele i zapewniają większą niezawodność oraz nowy poziom komfortu na tych międzynarodowych trasach. Rozbudowa floty dalekobieżnej jest kontynuowana w tym roku: co trzy tygodnie DB otrzymuje nowy pociąg ICE.

W ramach strategii Grupy Strong Rail, DB w ostatnich latach zainwestowała również znaczne środki w rozszerzenie swojej oferty połączeń międzynarodowych: nowe lub dodatkowe połączenia, dodatkowe połączenia bezpośrednie, a także większy komfort i pojemność pociągów sprawiają, że podróżowanie przez granice Niemiec jest jeszcze bardziej atrakcyjne.

Najnowocześniejsze pociągi DB zastępują przestarzałe poprzednie modele i zapewniają większą niezawodność oraz nowy poziom komfortu na tych międzynarodowych trasach. Rozbudowa floty dalekobieżnej jest kontynuowana w tym roku: co trzy tygodnie DB otrzymuje nowy pociąg ICE.

Pięć najszybciej rozwijających się połączeń międzynarodowych (porównanie 2022-2023):

Berlin-Amsterdam: 64 000 podróżnych więcej (+23%)

Berlin-Warszawa: 51 000 pasażerów więcej (+22%)

Monachium-Werona: 17 000 pasażerów więcej (+20%)

Monachium-Wiedeń: 72 500 pasażerów więcej (+17%)

Monachium-Zurych: 17 000 pasażerów więcej (+16%)

Najważniejsze zmiany w rozkładzie jazdy na 2024 rok:

  • Połączenie Berlin-Amsterdam zostało przyspieszone o pół godziny Również w tym roku bezpośrednie pociągi Frankfurt nad Menem – Bordeaux w letnie soboty, od połowy lipca do i ze Stuttgartu (ze względu na prace na Riedbahn)
  • Sojusz nocnych pociągów DB, ÖBB, SNCB i SNCF nowe połączenie nocnym pociągiem Berlin – Paryż/Bruksela trzy razy w tygodniu.
  • Kolejną nowością jest nocny pociąg Monachium-Wiedeń-Wrocław-Kraków-Warszawa
  • Drugie bezpośrednie połączenie Berlin/Erfurt–Linz/Wiedeń teraz także codziennie (Berlin-)Frankfurt/Main-Stuttgart-Innsbruck większość bezpośrednich połączeń Hamburg – Kopenhaga (mniej więcej co dwie godziny) dodatkowe połączenie Monachium – Zurych: siódma para pociągów (w obie strony)
  • W miesiącach letnich od czerwca do września między Berlinem a Pragą kursują także dodatkowe pociągi wykorzystanie nowych pociągów w rozkładzie jazdy na 2024 rok Między Niemcami a Austrią.
  • Od 2024 roku coraz więcej pociągów Intercity będzie zastępowanych przez ICE od kwietnia 2024 r. korzystanie z nowego Railjeta na trasie Monachium–Włochy planowane od czerwca 2024 r.
  • ICE 3neo będzie używany na połączeniach Frankfurt nad Menem–Bruksela i Frankfurt nad Menem Amsterdam razem z ÖBB wprowadzenie nowego Nightjeta do ruchu nocnego – Hamburg-Wiedeń/Innsbruck. Również na trasie Wiedeń/Monachium-Rzym, prawdopodobnie od jesieni 2024 r.
  • Od lata po raz pierwszy na trasie Frankfurt-Zurych-Mediolan kursuje szybka kolej FFS Giruno.
  • Stopniowe wprowadzanie nowych Railjetów kolei czeskiej ČD między Berlinem a Pragą począwszy od jesieni 2024 r.