Przewidywanie zachowania ładunku w wagonie

Przewidywanie zachowania ładunku w wagonie

08 kwietnia 2024 | Źródło: Lokomotion
PODZIEL SIĘ

Bezpieczeństwo ładunków przewożonych w taborze kolejowym oraz bezpieczeństwo ruchu pociągów zależy przede wszystkim od przestrzegania zasad przewozu, rozmieszczenia i zabezpieczenia ładunku. Wiodące światowe firmy opracowały szereg pokładowych urządzeń telematycznych, które mogą również wykrywać nierównomierny załadunek wagonów.

 

Fot. Locomotion

 

Aby zoptymalizować proces określania niezawodności i bezpieczeństwa opracowanych i istniejących metod umieszczania i zabezpieczania ładunku w wagonach o różnych właściwościach, Międzynarodowy Związek Kolei (UIC) zainicjował projekt DynaLoad w celu stworzenia modelu symulacyjnego do oceny zachowania ładunku w wagonie. 

Projekt ma zostać zrealizowany w trzech fazach. Pierwsza faza obejmuje analizę danych początkowych i stworzenie specyfikacji określających stany graniczne i kryteria testów dynamicznych dla modelu symulacyjnego. Druga faza obejmuje opracowanie aplikacji z funkcjami modelu symulacyjnego zgodnie z wymaganiami i kryteriami zdefiniowanymi w pierwszej fazie oraz oczekiwaniami użytkowników. Aplikacja powinna mieć wystarczająco prosty interfejs, aby umożliwić ustawianie parametrów i wybór rodzaju symulowanych testów dynamicznych dostępnych w dołączonej bibliotece, a także automatyczne raportowanie. Trzecim krokiem jest identyfikacja potencjalnych zagrożeń, które mogą wpłynąć na powodzenie projektu i ocena ich poziomu w celu zminimalizowania prawdopodobieństwa uzyskania błędnych wyników