Spotkaj się ze światem na Breakbulk Europe w Rotterdamie, aby poznać nowe projekty cargo

Spotkaj się ze światem na Breakbulk Europe w Rotterdamie, aby poznać nowe projekty cargo

08 kwietnia 2024 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

W dniach 21-23 maja 2024 r. po raz kolejny targi logistyczne Breakbulk Europe w Rotterdamie zjednoczą branżę ładunków projektowych i breakbulk. Kompleks Ahoy Rotterdam będzie tętnił życiem dzięki wielu spotkaniom biznesowym, przyszłościowym rozwiązaniom branżowym, wnikliwym analizom i wymianie wiedzy. Równolegle z wystawą i rozmowami kontraktowymi ma miejcse ożywiona dyskusja podczas sesji tematycznych. Jednym z uczestników tego niezwykłego wydarzenia będzie warszawska firma Polish Forwarding Company (PFC) sp. z o.o.

 

Fot. Kurier Kolejowy

 

Skupiając ponad 4000 firm, Breakbulk Europe zapewnia najlepszą platformę networkingową do rozwijania kontaktów, generowania nowych transakcji i wzmacniania kluczowych istniejących relacji. Dołącz do osób decyzyjnych w branży w Rotterdamie, aby stymulować połączenia i innowacje, które wspierają realizację globalnych projektów.

Polish Forwarding Company Sp. z o.o. jest firmą ze 100% – owym krajowym kapitałem własnym, która istnieje na rynku od 2011 roku. Siedziba spółki znajduje się w Warszawie, a dział operacyjny w Gdyni. Z pobytu Kuriera Kolejowego na stoisku firmy w ubiegłym roku na targach w Rotterdamie wynika, że  PFC to przede wszystkim zgrany zespół zaangażowanych i ambitnych pracowników, którzy dzięki doświadczeniu w branży logistycznej zapewniają profesjonalny i konkurencyjny poziom obsługi.

 

Ekipa PFC na stoisku, Breakbulk Europe 2023. Fot. Kurier Kolejowy
Stoisko PFC, Breakbulk Europe 2023. Fot. Kurier Kolejowy
Rozmowy biznesowe na stoisku PFC, Breakbulk Europe 2023. Fot. Kurier Kolejowy

 

W żegludze morskiej, break-bulk, lub break bulk cargo, zwany także drobnicą, to towary, które są składowane na pokładzie statku w indywidualnie liczonych jednostkach. Jest to przeciwieństwo ładunków składowanych w nowoczesnych kontenerach intermodalnych, a także ładunków masowych, które trafiają bezpośrednio, nieopakowane i w dużych ilościach, do ładowni statku, mierzonych objętością lub wagą (na przykład ropa naftowa lub zboże).

Termin break-bulk pochodzi od wyrażenia breaking bulk, terminu oznaczającego rozładunek części ładunku statku lub rozpoczęcie rozładunku ładunku. Statki przewożące ładunki typu break-bulk są często nazywane statkami drobnicowymi.

Ładunki drobnicowe składają się z towarów transportowanych, składowanych i obsługiwanych w pewnym stopniu fragmentarycznie, zazwyczaj pakowanych w wiązki w ładunkach jednostkowych do podnoszenia, za pomocą siatek ładunkowych, zawiesi lub skrzyń, lub układanych na tacach, paletach lub płozach. Ponadto partie towarów drobnicowych są często pakowane w mniejsze pojemniki: torby, pudełka, kartony, skrzynie, beczki lub kadzie

.

Stoisko Portu Gdynia, Breakbulk Europe 2023. Fot. Kurier Kolejowy

 

W idealnej sytuacji ładunki masowe są podnoszone bezpośrednio do i z ładowni statku i tak jest obecnie w większości przypadków. W przeciwnym razie ładunek musi zostać podniesiony na pokład i z pokładu za pomocą dźwigów lub żurawi znajdujących się w doku lub na samym statku. Jeśli towary są podnoszone na pokład, a nie bezpośrednio do ładowni, muszą być obsługiwane i sztauowane przez sztauerów. Zabezpieczanie ładunków drobnicowych i drobnicowych wewnątrz statku obejmuje stosowanie ładunków sztauerskich. W przypadku braku urządzeń dźwigowych, ładunki drobnicowe są tradycyjnie przenoszone ręcznie na i ze statku, na desce lub mogą być przekazywane od człowieka do człowieka za pomocą ludzkiego łańcucha.

Od lat 60-tych XX wieku ilość ładunków masowych spadła na całym świecie na korzyść masowej adopcji kontenerów intermodalnych.

Kurier Kolejowy i w tym roku będzie relacjonował dla czytelników wydarzenia biznesowe poczas targów logistycznych Breakbulk Europe  2024 w Rotterdamie. Nie zapomnimy o polskich firmach, które będą prezentowały się w kompleksie wystawienniczym Ahoy Rotterdam  Do rąk uczestników wydarzenia trafi też dopiero co wydany Katalog Terminali. Do zabaczenia w Rotterdamie.