Jeśli ktoś potrzebuje uzyskać informację o prawach pasażerów pociągów, może porozmawiać z pracownikami Transportu Urzędu Kolejowego za pośrednictwem internetu. Wystarczy komputer z mikrofonem i słuchawkami lub głośnikami.
UTK aktywował usługę VoiceLink. Dzięki niej nie potrzebny jest telefon, aby porozmawiać z urzędnikami. Rozmowy prowadzone przez internet są darmowe.
Aby przeprowadzić rozmowę głosową, należy wejść na stronę pasazer.info,pl, wybrać zakładkę „kontakt” i kliknąć w odpowiednią ikonkę.
Informacje dotyczące praw pasażera w transporcie kolejowym można uzyskać w dni robocze w godz. 8:15 – 16.15
UTK przypomina, że w sprawach dotyczących praw pasażera pracownicy UTK udzielają także informacji pod numerami telefonów: (22) 46-04-080 lub 801-044-080 (opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora telekomunikacyjnego).
Uwagi i pytania dotyczące podróży koleją można także przesyłać na adres e-mail: pasazer@utk.gov.pl