Rocznicowa impreza na stacji w Oławie

Rocznicowa impreza na stacji w Oławie

21 maja 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W tym roku obchodzimy 170. rocznicę otwarcia pierwszego odcinka linii kolejowej na ziemiach polskich Wrocław – Oława. Z tej okazji na terenie Zakładu Linii Kolejowych we Wrocławiu na stacji Oława odbyła się 19 maja wystawa taboru kolejowego, zarówno starego jak i nowoczesnego.

Rocznicowa impreza na stacji w Oławie
Fot. Oskar Olejnik

Inicjatorem zorganizowania wystawy połączonej z piknikiem rodzinnym był Klub Sympatyków Kolejowych z Wrocławia. W przygotowania zaangażował się także wrocławski Zakład Linii Kolejowych, Stowarzyszenie Hobbystów Kolejowych i Urząd Miejski w Oławie.

Tabor udostępniły takie firmy jak: PKP Cargo S.A. Dolnośląski Zakład Spółki (ET 22-2015, SM 42-1239), STK Wrocław ("DRAGON"), DB Schenker (parowóz TKh 05353, Class 66220), PKP Intercity Zakład Zachodni (EU 07-173, 3 wagony pasażerskie serii Ci, wagon pocztowy serii Pw), Klub Sympatyków Kolejowych (SM 41-126, 2 wagony towarowe), Freightliner (lokomotywę typu TRAXX), Koleje Dolnośląskie (SA-135).

Po przybyciu dodatkowego pociągu z Wrocławia o godz. 10:35 , uruchomionego przez PKP Intercity, prowadzonego lokomotywami TKh 05353 i EU 07-173, pasażerów przywitała orkiestra dęta z Ośrodka Kultury w Oławie. Następnie goście zostali zaprowadzeni na miejsce wystawy, gdzie nastąpiło oficjalne jej rozpoczęcie.

Gości przywitał  Burmistrz Oławy, Franciszek Październik i dyrektor Zakładu Linii Kolejowych we Wrocławiu Andrzej Dreiseitel. W czasie trwania wystawy można było zobaczyć prezentację środków przymusu bezpośredniego i broń prezentowaną prze SOK, wystawę pana Jacka Mikołajczyka, pokazującą prywatne zbiory takie jak: aparaty telefoniczne, maszyny do pisania i czapki kolejowe, Zakład Linii Kolejowych zaprezentował pojazd dwudrogowy ratownictwa kolejowego, który prezentował swoje możliwości poruszania się po torach, oraz stoisko promujące kampanię społeczną Bezpieczny Przejazd.

Sowiogórskie Bractwo Kolejowe umożliwiło przejażdżki drezyną ręczną. Jednak największą atrakcją była możliwość odbycia jazdy w starych wagonach pasażerskich ciągniętych przez parowóz po stacji Oława.