600-lecie Ostroroga z drezynami w tle

600-lecie Ostroroga z drezynami w tle

02 lipca 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Z okazji przypadającego w tym roku jubileuszu 600-lecia nadania praw miejskich Ostrorogowi w pierwszy weekend czerwca odbyły się huczne uroczystości. Jedną z imprez towarzyszących były przejazdy drezynami po stacji kolejowej.

Fot. Krzysztof Springer

Dzięki współpracy Nadwarciańskiej Kolei Drezynowej z Zakładem Linii Kolejowych w Poznaniu oraz kolegami z Mogileńskiego Stowarzyszenia Sympatyków Kolei i Stowarzyszeniem Miłośników Kolei w Jaworzynie Śląskiej udało się zorganizować imprezę godną wielkiemu jubileuszowi.

Przygotowania rozpoczęto już w marcu ponieważ pracy było sporo. Ruch kolejowy ustał tu wiele lat temu i defakto trzeba było przywrócić przejezdność szlaku. W pierwszej kolejności przeprowadzono wycinkę krzewów i drzewek, które wchodziły w skrajnię. W następnej kolejności uruchomiono zwrotnice i na samym końcu przeprowadzono oprysk, bez którego jazdy drezynami nie były by możliwe. W udzielenie pomocy przy tych pracach zaangażowały się władze Ostroroga, które zauważyły możliwość wykorzystania infrastruktury kolejowej w nowy – oryginalny -sposób oraz zagwarantować mieszkańcom miasta ciekawej i oryginalnej atrakcji.

W dniu przejazdu drezynami, 3 czerwca 2012 r. od samego rana panował spory ruch na stacji, niespotykany w tym miejscu już od wielu lat. Po kolei zaczęły się zjawiać drezyny. Wpierw dotarły TICOZYNA i kiwajka NKD następnie drezyna spalinowa z doczepką z Jaworzyny Śląskiej oraz kiwajka z Mogilna.

Zobacz galerię zdjęć z przejazdy drezynami w Ostrogowie

Zestaw spalinowy z Jaworzyny połączono z TICOZYNĄ tworząc oryginalny zespół trakcyjny, który woził przybyłych gości daleko poza rejon dworca. Po samej stacji kursowały drezyny ręczne. Przez cały czas ustawiały się spore kolejki. Każdy znów chciał się przejechać nietypowym „pociągiem” w Ostrorogu.

Duża frekwencja oraz zainteresowanie włodarzy Ostroroga dobrze owocują na przyszłość. Dobra współpraca kolejarzy z samorządowcami oraz miłośnikami może skutkować stworzeniem kolejowego szlaku turystycznego w tej części Wielkopolski a linia kolejowa Szamotuły – Ostroróg – Sieraków – Międzychód spełnia wszystkie wymogi, by przyciągnąć turystów. Jej położenie, ilość budowli mostowych i stacyjek wraz z symbolem tej linii – mostem w Chrzypsku Wielkim to gwarancja dużego zainteresowania.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Pierwsze pudła Pendolino w październiku Pierwsze pudła Pendolino w październiku
Następny artykuł Łódzkie: ruszyła turystyczna linia 43 Łódzkie: ruszyła turystyczna linia 43