Rozpoczynają się prace w podmiejskiej części tunelu średnicowego. W związku z tym do 30 września 2012 r. w porze nocnej ruch pociągów prowadzony będzie tylko po torach dalekobieżnych.
W godzinach 22.30 - 4.30 pociągi podmiejskie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia pojadą przez stację Warszawa Centralna z pominięciem przystanków Stadion, Powiśle, Śródmieście, Ochota.
Za wykonanie zabezpieczenia stropu w tunelu warstwą oraz przebudowę i profilowanie sieci trakcyjnej odpowiedziane jest konsorcjum firm Intop Warszawa oraz Warszawskiego Przedsiębiorstwa Mostowego „Mosty”.
- Zastosowany materiał izolacyjny umożliwi podniesienie linii nośnej i drutu jezdnego bliżej stropu. Dzięki temu będą mogły tamtędy przejeżdżać pociągi piętrowe - mówi Jan Telecki, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Warszawie.
Koszt tego przedsięwzięcia wyniesie 4,3 mln zł, dokładnie tyle, ile PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na wykonanie tego zadania, które jest realizowane przez Centrum Realizacji Inwestycji i Biuro Energetyki PKP Polskich Linii Kolejowych.
Czy z możliwości kursowania pociągów piętrowych po torach podmiejskich skorzystają Koleje Mazowieckie? Na to pytanie odpowiedź poznamy jak tunel przejdzie pomyślnie wszystkie testy.