Regulacje UTK stwierdził nieprawidłowości na stacji w Sandomierzu

UTK stwierdził nieprawidłowości na stacji w Sandomierzu

31 lipca 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Urząd Transportu Kolejowego po przeprowadzonej kontroli na terenie stacji Sandomierz stwierdził, że zniszczone w wyniku powodzi z 2010 roku urządzenia zabezpieczeń i sterowania ruchem kolejowym oraz łączności nie zostały odbudowane.

UTK stwierdził nieprawidłowości na stacji w Sandomierzu
Fot. Sopek

Podejmowane przez zarządcę infrastruktury działania, mające na celu odbudowę zniszczonych urządzeń sterowania ruchem kolejowym stacji Sandomierz, doprowadziły jedynie do zabudowy urządzeń prowizorycznych, które nie zapewniają pełnego bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Urządzenia te nie mogą służyć do prowadzenia ruchu kolejowego na stałe.

Brak zabudowy właściwych docelowych urządzeń zabezpieczenia i srk oraz łączności, nie pozwalających na prowadzenie ruchu pociągów po zorganizowanych drogach przebiegu, brak stałej łączności zapowiadawczej oraz brak blokady liniowej na szlakach przyległych do stacji, stwarzają zagrożenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

Mając to na uwadze, prezes Urzędu Transportu Kolejowego Decyzją Nr TO2-0212-01/12 z dnia 31 lipca 2012 roku nakazał usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości, do 30 listopada 2012 roku wszelkich niezbędnych działań naprawczych, mających na celu zabudowę odpowiednich „stałych” urządzeń sterowania ruchem kolejowym i łączności na stacji Sandomierz oraz urządzeń zabezpieczenia ruchu na przejazdach kat. „A”, zlokalizowanych na obszarze kolejowym ww. stacji, tj. urządzeń zapewniających bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego:
• po zorganizowanych drogach przebiegu,
• przy użyciu telefonicznej łączności zapowiadawczej,
• przy użyciu blokad liniowych,
• przywracających strzeżenie ww. przejazdów kat. „A”.

Ponadto prezes UTK nakazał, aby do czasu realizacji powyższego, zarządca infrastruktury w trybie natychmiastowym wprowadził na całym obszarze kolejowym stacji Sandomierz oraz przyległych do tej stacji szlakach wszelkie niezbędne obostrzenia eksploatacyjne, stosowne do występujących zagrożeń, jak również opracował tymczasowy regulamin prowadzenia ruchu kolejowego dla ww. lokalizacji, który będzie zawierał elementy zwiększające realnie bezpieczeństwo ruchu kolejowego, w tym będzie przewidywał zwiększony w stosunku do obecnego nadzór nad jego prowadzeniem.