Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) podpisały umowę z Bombardier Transportation na dostawę 32 lokomotyw Traxx z napędem elektrycznym, które będą obsługiwać połączenia regionalne. Kontrakt jest warty ok. 108 mln euro.
Lokomotywy zastąpią wysłużone pojazdy klasy 146. Pierwszy Traxx dotrze do DB w 2014 roku. - Inwestycje w nowy tabor wzmocnią naszą firmę pod kątem przyszłych potrzeb rynku transportowego – mówi Rudiger Grube, prezes Deutsche Bahn.
- Nasze pojazdy znacząco przyczynią się do wzrostu atrakcyjności transportu kolejowego i spowodują, że pasażerowie w Niemczech wybiorą kolej zamiast samochodu - zaznacza Andre Navarri, prezes i dyrektor operacyjny Bombardier Transportation.
Lokomotywy będą przystosowane do pracy zarówno z obecnymi wagonami piętrowymi, jak i piętrusami przyszłych generacji. Lokomotywy mają moc 7.600 KW i będą rozwijać prędkość do 160 kilometrów na godzinę. W Europie jeździ już 1550 lokomotyw typu Traxx, które obsługują zarówno ruch pasażerski jak i towarowy. Są w użyciu w 16 krajach, w tym ruchu transgranicznym.