Transport miejski Bydgoszcz: reorganizacja linii tramwajowych

Bydgoszcz: reorganizacja linii tramwajowych

14 września 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Z końcem listopada zostanie uruchomiona nowa linia tramwajowa do pętli Rycerska. W związku z tym zacznie obowiązywać nowy układ linii tramwajowych i autobusowych.

Fot. ZDMiKP Bydgoszcz

Przedstawiamy proponowane przez Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji zmiany układu podstawowego linii tramwajowych:

  • Linia tramwajowa nr 1 będzie trasowana z Lasu Gdańskiego do pętli Wilczak.,
  • Linia tramwajowa nr 2 będzie trasowana z Ronda Kujawskiego do Lasu Gdańskiego przez Most Pomorski i ul. Jagiellońską,
  • Linia tramwajowa nr 3 będzie trasowana z pętli Wyścigowa do pętli Rycerska przez ul. Jagiellońską,
  • Linia tramwajowa nr 4 będzie trasowana bez zmian, tj. z Glinek do pętli Bielawy,
  • Uruchomiona zostanie linia tramwajowa nr 5, która będzie trasowana z pętli Rycerska do pętli Glinki przez Babią Wieś,
  • Linia tramwajowa nr 6 będzie trasowana bez zmian, tj. z Bielaw do Łęgnowa,
  • Linia tramwajowa nr 7 będzie trasowana bez zmian,
  • Linia tramwajowa nr 8 będzie trasowana bez zmian.

Przy konstruowaniu nowego układu linii tramwajowych kierowano się istniejącymi uwarunkowaniami ruchowymi jak również istniejącymi potokami pasażerskimi na poszczególnych ciągach. Na przestrzeni lat, od momentu zawieszenia ruchu tramwajów do Dworca PKP, potrzeby podróżnych zasadniczo zmieniły się. Ciągła rozbudowa osiedli zlokalizowanych na wschód i zachód od centrum spowodowała wzrost znaczenia linii nr 3 w ostatnich latach, pełniącej aktualnie charakter linii magistralnej na trasie W-Z trasowanej przez centrum miasta.  

Jak istotne okazało się skomunikowanie rejonu dworca kolejowego Bydgoszcz Główna z Fordonem pokazał intensywny rozwój linii autobusowych nr 93 i 94. Zaistniała zatem konieczność skierowania do Dworca PKP linii tramwajowej nr 3 o wysokiej częstotliwości. Zmiana ta powoduje, że dworzec zostanie skomunikowany zarówno ze Śródmieściem, Dworcem Autobusowym i Fordonem na bardzo dobrych parametrach podróży.

Kolejną zmianą jest wypełnienie luki w postaci skomunikowania rejonu osiedli Wilczak i Jary z rejonem ulicy Gdańskiej i Myślęcinkiem poprzez uruchomienie w relacji  Wilczak – Las Gdański nowej trasy linii tramwajowej nr 1. Pozostawienie linii nr 8 w ciągu ulicy Nakielskiej umożliwia mieszkańcom Wilczaka i Jarów bezpośredni dojazd do Śródmieścia i dalej do Ronda Fordońskiego oraz dodatkowo w północne rejony miasta.

Nowy układ linii tramwajowych opracowywano równolegle z nowym układem obsad taborowych poszczególnych linii tak aby z jednej strony optymalnie wykorzystać będący w dyspozycji tabor tramwajowy oraz dostosować zdolność przewozową do potrzeb występujących na poszczególnych ciągach komunikacyjnych.

Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Powstaje nowa Łódź Fabryczna Powstaje nowa Łódź Fabryczna
Następny artykuł Zamknięcie peronu I na dworcu w Katowicach Zamknięcie peronu I na dworcu w Katowicach